SOCIÁLNÍ SÍTĚ PRO FIRMU
Objevte sílu sociálních sítí a začněte je efektivně využívat k budování brandu i prodejům
Proč firmy používají sociální sítě
Jaké sociální sítě
Ujasněte si, kterým sociálním sítím se chcete věnovat. Zajímejte se o své stávající zákazníky, kde aktuálně tráví čas, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Začněte s jednou až dvěma sociálními sítěmi, je to lepší než si založit deset různých profilů a zkoušet štěstí. Udělejte průzkum vaší cílové skupiny a stejně tak konkrétních sociálních sítích, jaké uživatele sdružuje a pro jakou komunikaci a sdílení síť skutečně slouží.
Strategie a akční plán
Dříve než začnete přispívat na sociální sítě, vypracujte si strategii vaší aktivity. Co konkrétně chcete sdílet, jaký formát příspěvků, jak budete komunikovat?
Akční plán by měl zároveň sloužit k tomu, abyste zpracovali nejen cíle, ale i první vlnu příspěvků, které vám ukážou další směr. Snažte se být co nejvíce konkrétní.
Rozpočet
Řada společností vede pro sociální sítě samostatnou kategorii v rozpočtu marketingu. Se stanovenými cíly, strategií a plánem byste měli současně navrhnout rozpočet, kolik peněz a času chcete do sociálních sítí investovat. Sociální sítě jsou spíše maratonem než sprintem, proto rozmyslete předem cíle i peníze ať po dvou měsících nemusíte úplně vše zpracovávat znovu a jinak.
Kdo to bude dělat
Zásadní otázka před samotným startem je, kdo bude mít u vás ve firmě na starosti sociální sítě, kdo bude odpovědný za obsah, komunikaci a případné problémy, které z aktivity mohou vzniknout.
Pokud obtížně hledáte odpovědi na výše uvedené kroky včetně strategie a cílů, pak možná rádi využijete externích služeb. Najdete si freelancera či agenturu, který vám bude pomáhat či zajišťovat komplexní správu sociálních sítí.