SOCIÁLNÍ SÍTĚ PRO FIRMU

Objevte sílu sociálních sítí a začněte je efektivně využívat k budování brandu i prodejům

Proč firmy používají sociální sítě

Brand

Zviditelnění značky, vyprávění příběhu, rozšíření spoluprací a zvýšení dosahu a zásahu značky před potenciální klienty i fanoušky.

Komunita

Budování komunity a otevřená komunikace patří mezi pilíře, proč sjou značky a společnosti aktivní na sociálních sítí.

Prodej

Sociální sítě jsou dnes efektivním prodejním kanálem, pokud víte, jak je správně používat a nevedete pouze marketingový monolog.

Jaké sociální sítě

Ujasněte si, kterým sociálním sítím se chcete věnovat. Zajímejte se o své stávající zákazníky, kde aktuálně tráví čas, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Začněte s jednou až dvěma sociálními sítěmi, je to lepší než si založit deset různých profilů a zkoušet štěstí. Udělejte průzkum vaší cílové skupiny a stejně tak konkrétních sociálních sítích, jaké uživatele sdružuje a pro jakou komunikaci a sdílení síť skutečně slouží.

Strategie a akční plán

Dříve než začnete přispívat na sociální sítě, vypracujte si strategii vaší aktivity. Co konkrétně chcete sdílet, jaký formát příspěvků, jak budete komunikovat?

Akční plán by měl zároveň sloužit k tomu, abyste zpracovali nejen cíle, ale i první vlnu příspěvků, které vám ukážou další směr. Snažte se být co nejvíce konkrétní.

Rozpočet

Řada společností vede pro sociální sítě samostatnou kategorii v rozpočtu marketingu. Se stanovenými cíly, strategií a plánem byste měli současně navrhnout rozpočet, kolik peněz a času chcete do sociálních sítí investovat. Sociální sítě jsou spíše maratonem než sprintem, proto rozmyslete předem cíle i peníze ať po dvou měsících nemusíte úplně vše zpracovávat znovu a jinak.

Kdo to bude dělat

Zásadní otázka před samotným startem je, kdo bude mít u vás ve firmě na starosti sociální sítě, kdo bude odpovědný za obsah, komunikaci a případné problémy, které z aktivity mohou vzniknout.

Pokud obtížně hledáte odpovědi na výše uvedené kroky včetně strategie a cílů, pak možná rádi využijete externích služeb. Najdete si freelancera či agenturu, který vám bude pomáhat či zajišťovat komplexní správu sociálních sítí.