Instagram se po právu řadí mezi krále sociálních sítí. Nejen svou jednoduchostí a uživatelskou přívětivostí, ale také svým obrovským dosahem. Právě díky němu se stala platforma skvělým místem pro reklamu.
Ke správnému vyhodnocení výkonu své značky se musíte orientovat v relevantních datech. Je důležité zajistit, aby se vám peníze a čas, který investujete do propagace na internetu, vyplácel. Zde přichází na pomoc metriky sociálních sítí. Kterých 10 metrik na Instagramu sledovat a analyzovat?
Dosah
Dosah je jedna z nejdůležitějších metrik, a to zejména pokud se snažíte rozšířit povědomí o své značce mezi co nejvíce lidí. Určuje, kolik unikátních uživatelů si váš obsah zobrazilo. Mnohdy se dosah zaměňuje za tzv. impresi (zobrazení). Ta ale naopak ukazuje celkový počet zhlédnutí obsahu, a tak započítává i opakované zobrazení jednoho uživatele. Dosah příspěvku může ovlivnit algoritmus Instagramu.
Pro dosah je lepší sledovat průměrnou míru, díky čemuž se snáze analyzuje v závislosti na počtu fanoušků.
Míra zapojení dle sledujících
Míra zapojení sledujících je silná metrika, která stojí za pravidelné sledování. Ukazuje, jaké procento followerů rezonuje s vašimi příspěvky, a jak je vaše zprávy vyzývají k akci. Protože je v korelaci s počtem sledujících, pomáhá mnohem přesněji vyhodnotit váš výkon. Jednoduše řečeno ukazuje, jaký typ obsahu je nejvhodnější právě pro vaše publikum.
Míra zapojení dle dosahu
Míra zapojení sledujících je mnohem používanější, než měření zapojení dle dosahu. To především z toho důvodu, že druhá zmíněná metrika Instagramu je k dispozici pouze pro účty ve vlastnictví. Zapojení u dosahu zahrnuje všechny příspěvky, lajky, komentáře a uložení vydělené dosahem příspěvku v čase jeho vložení. Hodí se sledovat, pokud chcete své úsilí rozebírat opravdu dopodrobna.
Uložení
Uložením vašich příspěvků dávají lidé najevo, že si opravdu váží vašeho obsahu, považují ho za informativní, užitečný a líbí se jim. Zahrnutím této metriky získáte tu výhodu, že budete vědět, na který typ obsahu reaguje vaše publikum pozitivně.
Návštěvnost
Nejspíš se shodneme, že hlavním cílem komunikační kampaně na sociálních sítích je pro každou značku získat konverze. Je důležité umět analyzovat, jakými způsoby lze získat více potenciálních zákazníků, a které kanály je nejúčinnější použít.
Instagram nemá moc možností, kam zahrnout odkazy na vaše webové stránky. Můžete k tomu využít vložení odkazu přímo do bio nebo do příběhu, ale to pouze v případě, že máte více jak 10 000 sledujících. Následně stačí propojit svůj účet Google Analytics se svým Instagramem za pomoci UTM parametrů a můžete sledovat, kolik lidí se z něj na vaše stránky proklikne.
Prodej
Instagram udělal obrovský krok ve světě elektronického obchodování, když představil svou funkci obchodu. To, že se někdo dostal na vaši vstupní stránku neznamená automaticky i to, že něco koupí. Zahrnutím prodejů do seznamu sledovaných metrik tak můžete skutečně pochopit, jaký typ obsahu vede k úspěšné konverzi.
Počet zobrazení stories
Instastories jsou velmi oblíbenou funkcí Instagramu a také jedním z preferovaných způsobů interakce uživatelů se značkami. Vzhledem k zájmu publika je přirozené, že by před zahájením jakékoliv kampaně, měly být právě příběhy součástí analýzy.
Míra retence
Udržet pozornost sledujících, aby se podívali na co největší množství obsahu, není jednoduchá práce. Vyžaduje poutavý obsah, který bude přizpůsobený preferencím vašeho publika. Díky míře prokliku můžete vidět, kolik lidí sledovalo vaše příběhy od začátku do konce a tím posoudit, jaký typ obsahu vzbuzuje u publika největší zájem.
Míra opuštění
Dalším způsobem, jak analyzovat úspěch stories, je míra opuštění. Pokud většina lidí odejde hned po prvním příběhu, je to pro vás varovný signál, že je něco s vaším obsahem špatně. Pokud je naopak míra nízká, publikum váš obsah baví a dodáváte jim to, co od vaší značky očekávají.
Míra dokončení
Míra dokončení ukazuje, jak moc je váš obsah poutavý a jak věrní vaši fanoušci jsou. Určuje, jaké procento diváků sleduje příběhy v celé délce, aniž by klikli na rychlé přehrávání.
Růst počtu sledujících
Dalším z hlavních cílů marketingové kampaně na sociálních sítích je získání velkého množství followerů. Proto je tato metrika důležitou součástí strategie. Nicméně nezapomínejte, že mnohdy je lepší menší publikum, které má skutečný zájem o váš obsah. Takoví lidé totiž přispívají konverzi a zvyšují organický dosah, neboť budou s velkou pravděpodobností o vaší značce mluvit a poskytnou hodnotnou zpětnou vazbu.
Nejvhodnější čas na postování
Aby se váš obsah dostal k publiku efektivně a ve správný čas, je potřeba vědět, kdy jsou vaši sledující online. Instagram má tu výhodu, že oproti jiným sociálním sítím, je jeho doba používání velmi konzistentní a v podstatě neuděláte chybu, pokud si pro post vyberete jakýkoliv den v týdnu. Pro analýzu toho, kdy konkrétně je nejvhodnější přidávat příspěvky přímo pro vaše publikum, můžete využít například platformu Iconosquare nebo Socialinsider.
Hashtagy s vaší značkou
V neposlední řádě nesmíme zapomenout na hashtagy. Ty jsou mocným nástrojem marketingu na sociálních sítích a mohou pomoci rozšířit povědomí o vaší značce mezi správné publikum. Každý příspěvek, který obsahuje hashtag s vaší značkou, můžete sledovat a dozvědět se, co o vás lidé píší a jaké máte výsledky. Pomohou tak zefektivnit vaše investice do kampaně na sociálních sítích a ušetřit čas.