Playboy se od roku 2020 netiskne, protože byl ve finančních problémech, ale vypadá to, že pro Playboy rok 2023 bude opět úspěšný. Produkční tým totiž vytvořil nový rámec, od kterého očekává, že přitáhne další klientelu. Novým tahákem jsou tzv. Playboy Creators, tedy tvůrci digitálního obsahu v uzavřené platformě založené na předplatném.

Playboy se spoléhá na to, že online platforma vdechne časopisu nový, přitažlivější a lukrativnější formu pro své čtenáře. A po úspěchu platformy OnlyFans má příležitost stát se silnou konkurencí.

Co je Playboy Creators

Kdo jsou playboy creators? Česky je můžeme označit jako tvůrci online obsahu pro časopis Playboy. Nejčastěji tedy ženy, které budou přidávat svůj originální obsah do uzavřené platformy.

Playboy se přestavuje na sociální síť s názvem Centerfold. První vyslankyní z řad Playboy creators je Amanda Cerny, modelka a komička, která byla Playmate v roce 2011 a je na svou roli velmi pyšná. Na obálce se představila jako futuristický „platinový zajíček“.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Amanda 𝕮𝖊𝖗𝖓𝖞 (@amandacerny)

Konkurence pro OnlyFans

OnlyFans je sociální síť, která získala na největší oblibě díky sexuálnímu, erotickému a pornografickému obsahu. Původní myšlenka při založení zněla ale jinak. OnlyFans bude místo, které bude umožňovat všem tvůrcům sdílet svůj obsah na jednom místě a fanoušci budou za tuto službu platit předplatné.

Tento model zafungoval velice dobře a na sociální síti se začali objevovat známé hvězdy, kuchaři, komici nebo začínající umělci. S tím ale také přišel obsah pro dospělé a sociální síť si většina lidí zaškatulkovala do obsahu pro dospělé. Možná, kdyby nepřišel Covid a lidé by tolik času netrávili u počítačů, neměla by sociální síť tolik přispěvatelů. Ale vzhledem k tomu, že síť vznikla již v roce 2016, nebude to zřejmě jen onemocněním covid.

Nicméně, stejný koncept využil časopis Playboy, který už ze své podstaty je pánským časopisem s erotickým obsahem, ale ne vulgárním obsahem. Proto si zřejmě marketingoví odborníci myslí, že to bude fungovat a časopisu se vrátí jeho sláva.

Na Instagramu má Playboy (@playboy) 9.8 milionů sledujících a jeho fanoušci jsou poměrně aktivní. Marketingová snaha o promo Centerfoldu je zřetelná z popisku. Přidávané fotky a obsah je však poměrně konzistentní.

Jak funguje sociální síť Centerfold

Jedním ze základních rozdílů mezi OnlyFans a novou sociální sítí od Playboye, je, že zatímco na OnlyFans se může zaregistrovat kdokoli a vkládat svůj obsah, na síti Playboye budou přispěvatelé schvalováni redakcí časopisu. Předpokládá se, že všechny Playmate, které o práci projeví zájem, budou moci vytvářet příspěvky a tím lákat uživatele.

Jedná se tedy o předvybrané tvůrce, resp. tvůrkyně obsahu. To může působit velmi dobře a přitáhnout jistou cílovou skupinu.

Podívejte se na oficiální stránky Playboy Centerfold: https://www.playboy.com/app/search

Centerfold bude fungovat tak, že některé fotky budou pro uživatele zdarma, ale například průběh celého focení nebo odvážnější (erotický) obsah již bude zpoplatněn. A nebude se jednat pouze o fotky, ale také o rozhovory, sport, kulturu a všechny další rubriky, které Playboy v časopise nabízel. Určité procento z poplatků půjde Playboy Creators (tvůrcům obsahu) a zbylé procento půjde časopisu a sociální síti.

Na sociální síti Instagram má aktuálně profil @playboycenterfold přes 550 tisíc sledovatelů.

Model předplatného

Stejně jako u OnlyFans se uživatelé budou moci přihlásit k odběru a zaplatit za zobrazení obsahu pro dospělé a interakci s ženami, které jej vytvářejí. Jedná se o model předplatného (tzv. subscription), který je aktuálně nejsilnější monetizací pro tvůrce obsahu i digitální platformy.

Možné tedy je, že i z Playboy bunny, tedy ze zajíčků z Playboye se stanou tvůrci obsahu sítě. Pokud jim to schválí redakční rada, tak se objeví na Centerfoldu.

Na sociální síti Centerfold bude dovolena nahota, která má vyjadřovat umění a svobodný projev. Explicitní obsah a porno dovoleny nebudou. Generální ředitel časopisu Ben Kohn doufá, že tvůrci naruší momentální ekosystém firmy a způsobí stejný otřes jako před 70 lety, kdy poprvé časopis vyšel.

Playboy zároveň nezavrhl myšlenku, že by se k tištěné verzi časopisu měl vrátit.

Zakladatel portálu, podnikatel a digitální nomád. Specialista na SEO optimalizaci, který experimentuje se sociálními sítěmi. Baví ho internetové trendy, budoucnost technologií a start-upový svět.