Zajímá vás, jak si nastavit soukromí na TikToku a zabezpečit váš profil tak, aby váš obsah nemohl zneužít nikdo jiný? TikTok profil se automaticky nastavuje jako veřejný pro uživatele nad 15 let. Všichni tedy vidí váš obsah, mohou sdílet a ukládat vaše videa nebo vám psát zprávy. Pokud si to nepřejete, podívejte se na návod, jak si váš profil maximálně zabezpečit.

Jak si nastavit soukromí na TikToku

Pokud chcete váš obsah na TikToku sdílet jen se svými přáteli a ne s celým světem, máme pro vás návod, jak si nastavit soukromí na TikToku. Po založení účtu je váš profil automaticky nastavený jako veřejný. To znamená, že každý má přístup k vašemu obsahu, který může komentovat i lajkovat. Zároveň si ale může stáhnout i vaše videa nebo bez vašeho souhlasu natočit tzv. „duet“ na video, které jste zveřejnili.

Jak si nastavit soukromí na TikToku a zabezpečit TikTok profil

Důležitá zásada, jak zabezpečit TikTok profil je zaregistrovat se na TikTok pomocí vašeho e-mailu a nikoliv podle telefonního čísla nebo jiné sociální sítě. Nepovolujte v aplikaci ani vyhledávání přátel pomocí telefonního čísla nebo Facebooku. Není totiž zcela jasné, jak TikTok s těmito citlivými údaji nakládá.

Dbejte také na základní zabezpečení TikTok profilu:

  • Na svém profilu klikněte na tři čárky v pravém horním rohu.
  • Vyberte „Nastavení a soukromí“ a poté klikněte na „soukromí“.
  • Pokud chcete, aby k vašemu obsahu měli přístup jen lidé, které schválíte, přepněte váš účet na „soukromý účet“.
  • Nezávisle na tom, jestli je váš účet soukromý nebo ne, si zvolte, kdo může komentovat vaše videa, stahovat je, tvořit duety z vašeho obsahu atd.
  • V „Nastavení a soukromí“ přejděte také na „Reklamy“ a vypněte možnost „Personalizované reklamy“, díky tomu o vás TikTok nebude sbírat nepotřebná data.
Nastavení soukromí na TikToku
Nastavení soukromí na TikToku

Ochrana dětí na TikToku

TikTok, jako nejoblíbenější aplikace pro děti a dospívající, má věkové omezení a je přístupný až od 13 let. Správnost udaného věku však TikTok nekontroluje, takže pokud si vaše dítě při zakládání profilu nastaví věk vyšší, může tuto sociální síť používat v plném rozsahu.

Nastavení profilu dětí do 15 let je automaticky soukromé. I když bude účet soukromý, je dobré děti informovat o tom, že cokoliv umístí na internet, na něm i zůstane. Z důvodu ochrany před kyberšikanou a tzv. „predátory“ je dobré mít přehled o tom, co vaše děti na TikToku sledují a co na něm zveřejňují.

Ochrana soukromí dětí na TikToku se stala prioritou a TikTok vypnul možnost posílat přímé zprávy uživatelům, kteří nedosáhli věku 16 let. Pro zvýšení bezpečnosti TikTok přišel také s funkcí family pairing neboli rodinné párování, kdy rodič propojí účet se svým teenagerem pomocí QR kódu, a může tak na dálku jeho zařízení spravovat a sledovat čas u obrazovky.

Nastavení profilu na TikToku

Jak na bezpečný TikTok pro děti? Pokud si vaše dítě bude registrovat účet na TikToku, ujistěte se, že si nastaví dostatečně silné heslo, které nebude sdílet s nikým, ani se svými kamarády. Pro jistotu také nastavte dvoufázové ověření.

Na profilové fotce či videu by nemělo být vidět, jak dítě vypadá a v názvu účtu ani uživatelském jménu by se nemělo objevit jméno vašeho dítěte.

Do bio na TikToku by vaše dítě nemělo psát své bydliště, ani věk či jiné citlivé údaje. Toto vše totiž může vidět kdokoliv, i když profil nastavíte jako soukromý.

Rodinné párování na TikToku

Rodinné párování je jedna z možností, jak používat TikTok bezpečně. Mělo by k němu dojít po vzájemné dohodě, aby si váš potomek nezařídil další účet bez vašeho vědomí. Díky rodinnému párování můžete z vašeho mobilu určovat, kolik hodin denně může vaše dítě strávit na TikToku, jaký obsah sledovat a od koho přijímat přímé zprávy. Stačí pomocí QR kódu v aplikaci propojit vaše zařízení.

Naučte se s TikTokem

Online kurz pro všechny, kteří chtějí začít používat TikTok pro své podnikání anebo osobní branding. Naučte se TikTok rychle a efektivně.

ONLINE KURZ: JAK NA TIKTOK

Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.