Oblíbenost sociálních sítí v posledním roce stoupla. Vzhledem k omezeným sociálním kontaktům se lidé snažili komunikovat alespoň virtuálně. Sociální média se také výrazně podílela na vzniku nových trendů. Nárůstu uživatelů Instagramu využily také různé společnosti, které jej začaly využívat pro propagaci své značky. Nejen těm se vyplatí vědět, kdy je nejlepší čas na přidání příspěvku na Instagram, aby měl co největší dosah a oslovil co největší počet lidí.
Kdy přidat příspěvek na Instagram
Zapojení uživatelů na Instagramu se různí podle dnu v týdnu i času. V úspěšnosti příspěvku tak hraje roli nejen jeho obsah, ale také to, kdy je publikován.
Z výzkumu vyplynulo, že nejlepším dnem, kdy přidat příspěvek na Instagram je úterý, nejhorším neděle. Nejlepšími časy jsou pak úterý od 11.00 do 14.00 a pondělí kolem 11.00. Malé zapojení můžete očekávat obecně po půlnoci.
Nejlepší čas publikace podle odvětví
Na Instagramu jsou miliony uživatelů s odlišnými zájmy. V případě, že chcete publikovat příspěvek, který se vztahuje k určitému odvětví, jako je gastronomie, technologie, cestovní ruch, zdravotnictví, vzdělání, média či finance, se můžete řídit i zapojením uživatelů v této užší skupině.
Gastronomie
Přestože bylo v poslední době odvětví gastronomie vzhledem k restrikcím upozaděno, o zájem uživatelů nepřišlo. Provozovatelé restaurací či kaváren ale museli najít jiný způsob, jak je oslovit. Sdíleli např. nápady na nové menu, „behind the scenes“, nebo umožnili objednání jídla přes Instagram.
- Nejlepší den: pondělí
- Nejhorší den: sobota
- Nejlepší čas: pondělí od 9.00 do 13.00
Technologie
I technologie mohou být na sociálních sítích přitažlivé. Při zveřejnění dat, infografik nebo novinek je proto také vhodné sledovat, kdy o tyto informace mají uživatelé největší zájem.
- Nejlepší den: pondělí
- Nejhorší den: neděle
- Nejlepší čas: pondělí od 10.00 do 11.00 a od 14.00 do 17.00, úterý od 10.00 do 13.00, čtvrtek kolem poledne, pátek kolem 11.00
Turistický ruch
Loňský rok nepřinesl příliš možností k cestování a sdílení svých fotografií z cest. Ani tak ale cestovatelské příspěvky neupadly v zapomnění. Uživatelé objevovali nová místa alespoň virtuálně, prohlíželi si starší obrázky, nebo načerpávali inspiraci.
- Nejlepší den: čtvrtek
- Nejhorší den: sobota, neděle
- Nejlepší čas: čtvrtek v 7.00, pondělí od 11.00 do 15.00
Pohostinství
I oblast služeb a pohostinství čelila v posledních měsících výzvě. Lidé se ale snažili najít způsob, jak se svými zákazníky a uživateli Instagramu zůstat v kontaktu. Věděli totiž, že marketing na sociálních sítích pro ně bude v následující době klíčový.
- Nejlepší den: pátek
- Nejhorší den: neděle
- Nejlepší čas: středa v poledne, čtvrtek od 15.00 do 16.00, pátek dopoledne
Zdravotnictví
Informace o zdraví, zdravotnictví a samozřejmě o COVID-19 byly v poslední době hodně žádané. Lidé chtěli vědět, jak se pandemie vyvíjí, jak se mění opatření apod. Dává proto smysl, že tyto informace byly nejvyhledávanějšími na začátku týdne.
- Nejlepší den: pondělí, úterý
- Nejhorší den: sobota
- Nejlepší čas: neděle od 8.00 do 9.00, úterý dopoledne a od 17.00 do 20.00
Média
V oblasti médií můžeme sledovat zapojení v průběhu celého dne. Výjimkou není hledání zábavných příspěvků ani v noci. Největší šanci na úspěch však máte s publikací v úterý odpoledne.
- Nejlepší den: úterý, středa, čtvrtek
- Nejhorší den: neděle
- Nejlepší čas: úterý od 13.00 do 17.00, středa kolem 11.00, čtvrtek od 8.00 do 9.00
Vzdělání
Větší zapojení uživatelů, kteří se zajímají o vzdělání a studium, je na Instagramu poměrně sporadické. Pro účinnou marketingovou strategii je proto vhodné zvážit využití různých platforem a různých časů publikace.
- Nejlepší den: pátek
- Nejhorší den: neděle
- Nejlepší čas: pátek od 4.00 do 5.00, čtvrtek kolem 14.00
Neziskový sektor
Dobrou zprávou pro neziskové organizace je, že zapojení uživatelů v tomto odvětví je konstantní. Sdílením obsahu během pracovní doby byste neměli mít problém oslovit své uživatele. Naprosto nejlepším dnem je však středa.
- Nejlepší den: středa
- Nejhorší den: neděle
- Nejlepší čas: středa od 10.00 do 18.00
Zdroj informací a infografiky: Sprout Social
Pokud jste aktivní i na dalších sociálních sítích, měli byste vědět, že publikovat ve stejný čas není nejvhodnější způsob. Získejte větší dosahy a více zhlédnutí svých příspěvků na sociálních sítích. Podívejte se, kdy publikovat na Facebooku, abyste získali co největší dosahy. Anebo si založte alternativní sociální sítě a zkuste publikovat svůj obsah i na dalších mediálních kanálech.
Další způsoby, jak získat větší dosah
Kromě toho, že dobře naplánujete čas, kdy publikovat příspěvky a další obsah na Instagramu, se můžete zaměřit i na další způsoby, jak získat větší dosahy.
Jedním ze způsobů, jak zvýšit dosah svých příspěvků na Instagramu, je využití správných hashtagů. Pokud přidáte k příspěvku ty správné hashtagy, pak můžete získat větší boost svých příspěvků od Instagram algoritmu.
Zjistěte, jak můžete vytvořit hashtag strategii.
Jak vydělávat peníze na internetu
Chcete prozkoumat možnosti, jak pracovat na dálku, a vydělávat peníze online? Nemusíte se nutně stát velkým influencerem či influencerkou anebo spravovat sociální sítě. Existuje mnoho možností. Možná už teď máte nějaké nápady a přemýšlíte, jak je realizovat. Podívejte se na členskou sekci zaměřenou, jak vydělávát peníze online.