Facebook patří mezi nejvíce používané sociální sítě. Jeho oblíbenosti neubraly ani poslední měsíce, kdy se svět pod vlivem okolností přesunul do online prostředí. Spíš naopak. Lidé spolu komunikovali virtuálně, mnohé přednášky a akce se také přesunuly do tohoto prostředí. Větší množství uživatelů ale také znamená příložitost pro rozvoj marketingu na Facebooku. Nejen k tomu je dobré vědět, kdy je nejlepší čas na přidání příspěvku, aby oslovil co největší počet lidí.

Kdy přidat příspěvek na Facebook

Zapojení uživatelů na Facebooku není konstantní. Liší se podle dne v týdnu, ale i času. To, jak je příspěvek na facebooku úspěšný, tak neudává pouze jeho obsah, ale i to, kdy je publikován.

Kdy dávat příspěvky na Facebook, aby měly největší dosah?

Z výzkumu vyplynulo, že nejlepšími dny, kdy přidat příspěvek na Facebook, jsou úterý, středa, pátek, nejhorším je sobota. Nejlepšími časy jsou pak pátek od 9.00 do 13.00 a v podstatě celé úterý a středa.

Facebook publikace

Nejlepší čas publikace podle odvětví

Uživatelé Facebooku mají různé zájmy. V případě, že chcete publikovat příspěvek, který se vztahuje k určitému odvětví, jako je zdravotnictví, vzdělání, média, cestování a turistický ruch, finance nebo gastronomie, můžete se řídit i zapojením uživatelů v této užší skupině.

Zdravotnictví

Informace o zdraví, zdravotnictví a samozřejmě o COVID-19 byly v poslední době hodně žádané. Lidé chtěli vědět, jak se pandemie vyvíjí, jak se mění opatření apod. K získání takových aktualit jsou sociální sítě ideální.

  • Nejlepší den: úterý
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: každý všední den kolem 11.00

Facebook Healthcare

Média

V oblasti médií můžeme sledovat největší zapojení především ráno. Odpolene a večer je zájem o videa a jiný zábavný obsah na Facebooku nejmenší. Alespoň v USA.

  • Nejlepší den: úterý, středa, pátek
  • Nejhorší den: sobota
  • Nejlepší čas: pátek v 7.00, úterý od 6.00 do 9.00

Facebook Media

Vzdělání

Lidé se na Facebooku o vzdělání zajímají především od pondělí do pátku. Pokud svými příspěvky chcete oslovit studenty, zvažte publikaci v dopoledních hodinách.

  • Nejlepší den: úterý, středa
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: středa a čtvrtek kolem 10.00

Facebook Education

Neziskový sektor

Zapojení uživatelů v tomto odvětví je konstantní. Nejen neziskové organizace si tak příliš nemusí lámat hlavu s tím, kdy osloví nejvíce uživatelů. Mělo by to být ale během pracovní doby. Po půlnoci je dosah příspěvků minimální.

  • Nejlepší den: středa
  • Nejhorší den: sobota
  • Nejlepší čas: středa od 10.00 do 17.00

Facebook Nonprofit

Gastronomie

Loňský rok byl pro gastronomii náročný. Lidé nemohli sdílet fotografie ze svých oblíbených restaurací, jak byli zvyklí. Provozovatelé zařízení ale museli najít jiný způsob, jak se zákazníky udržet kontakt. Sdíleli např. nápady na své nové menu nebo „behind the scenes“.

  • Nejlepší den: pátek
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: pondělí v poledne, pátek od 13.00 do 14.00

Facebook Restaurants

Technologie

I technologie mohou být na sociálních sítích přitažlivé. Při zveřejnění dat, infografik nebo novinek je proto také vhodné sledovat, kdy o tyto informace mají uživatelé největší zájem. Propagace na Facebooku může podpořit B2B i B2C vztahy.

  • Nejlepší den: úterý, čtvrtek
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: čtvrtek do 15.00 do 16.00

Facebook Tech

Turistický ruch

Loňský rok nepřinesl příliš možností k cestování a sdílení svých dobrodružství. Ani tak ale cestovatelské příspěvky neupadly v zapomnění. Uživatelé objevovali nová místa alespoň virtuálně, sbírali inspiraci nebo se zapojovali do cestovatelských diskuzí.

  • Nejlepší den: středa
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: úterý a středa od 9.00 do 13.00, pátek od 10.00 do 12.00

Facebook Travel and Tourism

Pohostinství

I oblast služeb a pohostinství čelila v posledních měsících výzvě. Společnosti ale věděly, že marketing na sociálních sítích pro ně bude v následující době klíčový. Musely proto najít způsob, jak o své zákazníky nepřijít.

  • Nejlepší den: pátek
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: pondělí v 11.00, pátek od 8.00 do 11.00, pondělí, úterý a čtvrtek kolem 16.00

Facebook Hospitality

Finance

I finance jsou téma, které má na sociálních sítích své příznivce. Aktuality z tohoto odvětví nejčastěji hledají od pondělí do pátku, a to v ranních hodinách.

  • Nejlepší den: středa
  • Nejhorší den: neděle
  • Nejlepší čas: středa od 9.00 do 13.00, pondělí kolem 17.00, pátek v 11.00

Facebook Finance

Zdroj informací a infografiky: Sprout Social

Jste aktivní i na dalších sociálních sítích? Každá sociální síť má svá specifika a dobu, kdy postovat příspěvky nelze stanovit univerzálně. Podívejte se, kdy publikovat na Instagramu, abyste získali co největší dosah a více zhlédnutí.

Pomáháme jednotlivcům i firmám lépe komunikovat, budovat značku i prodávat na sociálních sítích. Naším cílem je ukázat vám, co na socialu funguje a co naopak nefunguje.