Logo Instagramu nemůžeme používat, jak chceme. Existují oficiální pravidla Instagramu, která specifikují, jak používat logo Instagramu. Víte, jakými pravidly se řídit?

Tyto pravidla jsme sepsali nejen pro samotné uživatele Instagramu, kteří jsou na dráze influencerů, ale také pro agentury spravující sociální média a současně pro grafiky, kteří s logem Instagramu pracují stále častěji.

Logo Instagramu nelze používat libovolně

Logo patří spolu s dalšími ikonami, screenshoty a tzv. broadcast templates k majetku Instagramu, proto ho není možné užívat naprosto libovolně.

Platí, že známé čtveraté logo musí mít při užívání určitou velikost, a to minimálně 29px na 29px.

Dále je nutné nechat kolem loga určitý volný prostor, aby nezaniklo.

Kde stáhnout logo Instagramu

Kde takové logo vzít? Je potřeba si ho stáhnout z oficiální stránky Instagramu (zde), kde najdete i další ikony, např.:

  • hyperlapse,
  • boomerang,
  • IGTV.

Je to jednoduchá a zároveň také jediná legální cesta, jak logo a další ikony používat.

Guidelines pro používání loga Instagramu

Když už si požadované logo či ikonu stáhneš, musíš při jejich užití dodržovat určitá pravidla, tzv. guidelines, která určují, co s obsahem smíte a co se nesmíte.

Co obsahují guidelines?

Pozor na užívání Instagram brandu s vlastním brandem. Pokud chcete někde uvést oba brandy, logo Instagramu by nemělo hrát hlavní roli.

Logo Instagramu by nemělo vyvolávat dojem sponzoringu nebo partnerství.

V neposlední řadě neuvádějte brand Instagramu v negativním kontextu jakožto součást nějakého příběhu.

Používejte slovo Instagram správně. Pište ho s velkým písmenem a stejným fontem jako zbytek textu. Vyhněte se zkratkám, modifikacím, nahrazováním vlastnoručně vyrobeným logem.

Nepoužívejte slovo gram

Je zakázáno kombinovat části slova (Insta – Gram) s názvem svého vlastního brandu.

Instagram je registrovaná ochranná známka.

Slovo gram je také registrovanná ochranná známka.

Nemůžete používat slovo „gram“ ve svých propagačních materiálech ani v názvu domény. Toto řada českých projektů o sociálních sítích nerespektuje a vystavují se tak budoucím problémům.

Používání Instagramu s dalšími sociálními sítěmi

Jak na Instagram a ostatní sociální sítě v jednom kontextu? Pokud se nejedná o známé: „Sledujte nás na X, Y, Z“, neuvádějte Instagram spolu s jinou sociální sítí. V televizních reklamách může však být Instagram zmíněn spolu s Facebookem a ostatními dceřinými společnostmi.

K užití Instagram brandu k osobním účelům nepotřebujete žádné povolení. Vyberete ikonu, stáhnete ji jako soubor, použijete ji v souladu s pravidly a máte hotovo.

Oficiální žádost k použití Instagram loga

Pokud se má ale jednat o užití v rádiu, televizním vysílání nebo např. tištěnou reklamu o velikosti větší než A4, povolení potřebovat budete a musíte podat oficiální žádost.

Žádost musí být vyplněna v angličtině a musí obsahovat návrh toho, jak bude logo použito. Na rozhodnutí o povolení můžete čekat až tři týdny. Do té doby logo ani další ikony nemůžete používat.

Zásady správného užití loga Instagramu

Teď už víte, jak postupovat, pokud chcete na internetu zmiňovat Instagram, odkazovat na něj pomocí loga nebo např. IGTV ikony. Obecným pravidlem je používat pouze ty oficiální, které jsou volně dostupné ke stažení, a postupovat podle zásad správného užití. Pro komerční účely podejte žádost. Potom nemůžete udělat chybu.

Zakladatel portálu, podnikatel a digitální nomád. Specialista na SEO optimalizaci, který experimentuje se sociálními sítěmi. Baví ho internetové trendy, budoucnost technologií a start-upový svět.