Každý marketingový specialista vám řekne, že v dnešní době je jedním z největších reklamních taháku prezentace na sociálních sítích. Každému se nejspíš mezi prvními stránkami vybaví Facebook, Instagram nebo čím dál více populární TikTok. Existuje ale i další sociální síť, která je mnohdy opomíjená, a to je velká škoda. Víte, jak používat Pinterest?
Co je Pinterest a jak funguje
Pinterest je sociální síť, která umožňuje online bookmarking obrázků. Jedná se o stránku, na které mohou uživatelé zdarma vytvářet kolekce obrázků a fotografií na specifické téma, které najdou buď online, nebo je nahrají ze svého vlastního zařízení.
Pinterest je skvělý nástroj k vytváření, objevování a ukládání kreativních nápadů. Nejen, že přináši inspiraci, ale také může pomoci s naplánováním určitých projektů, s prezentací vašich služeb nebo výrobků. Díky tomu, že Pinterest dokázal nejen v poslední době, že je silným hráčem na poli sociálních sítí, je výbornou volbou při tvorbě silné image vaší značky.
Návod, jak používat Pinterest
Shrneme si základní nastavení a rady, jak s Pinterestem pracovat a jaká má využití. Práce s Pinterestem není složitá, stačí jen vědět, jak na to. Možná vás překvapí, co vše umožňuje a které funkce byste jinde nenašli. Pořád ale platí, že se jedná o sociální síť, znalosti, které máte o jiných platformách, proto určitě využijete i zde.
Marketingový plán
Prvním důležitým krokem, jak používat Pinterest, je vytvoření marketingového plánu. Určitě není na škodu si nejdříve promyslet, čeho chcete na stránce dosáhnout. Také dejte dohromady co nejvíce témat, které s vaším podnikáním souvisí. Bude se to hodit při vytváření nástěnek a nalákání potenciálních zákazníků. Nástěnkou se v tomto případě myslí místo, kde shromažďujete veškeré obrázky a obsah dle témat a námětů.
Nahrávání obrázků
Největší součástí je právě samotné nahrávání obrázků. Jak vložit fotku na vaši nástěnku? Můžete využít dva způsoby. Buďto přes Pinterest stránku Pin It bookmarklet nebo přímo z vašeho počítače. Zaměřte se především na obsahový marketing. Potřebujete zaujmout vaší cílovou skupinu a rozšířit svou zákaznickou základnu.
Pokud se chcete odlišit od konkurence a vytvořit značce vlastní silnou image, je nejlepším způsobem nahrávání vlastních obrázků. Zároveň se vyhnete také případným problémům ohledně autorských práv. Je ale možné využít i internetové fotobanky, kde se můžete dostat k obrázkům s volnou licencí nebo si za ně připlatit.
Nezapomínejte, že je na Pinterest také možné vkládat videa. Ta se mohou stát zábavnou formou, jak prezentovat vaše služby a přiblížit vaše produkty k odběratelům s větším detailem.
Vytvoření aktivní komunity
Velmi důležitou součástí marketingové strategie na Pinterestu je vytvoření aktivní komunity. Potřebujete, aby se o vás mluvilo. Vytvořte si několik vizuálně přitažlivých nástěnek na daná témata, která se vztahují k vašemu podnikání. Klíčová slova a vhodný popis hrají v tomto případě prim.
Sdílejte své snažení na Pinterestu také na ostatních sociálních sítích s přímým odkazem na vaše stránky. Dávejte ale pozor na prvoplánovou reklamu. Mohli byste tím potenciální zákazníky spíše odradit. Dbejte na to, aby vaše nástěnky vypadaly zajímavě a autenticky.
Buďte sami aktivní
Dalším krokem je vyvíjet aktivitu, a to nejen v přidávání vašich příspěvků, ale také při sledování ostatních uživatelů. Pokud si budete vybírat uživatele, kteří jsou vám obsahově podobní, budete sdílet jejich obsah a komentovat relevantní obrázky, vytvoříte dojem, že vám nejde jen o prodej a tím pádem budete na zákazníky působit důvěryhodněji.
Jak stahovat z Pinterestu
Pinterest má další velikou výhodu, a tou je jednoduché ovládání. Pokud chcete připnout pin, který se vám líbí, na jednu z vašich nástěnek, stačí jen pár kliknutí. Na obrázek najedete myší, zobrazí se vám nabídka nástěnek a vy jen odkliknete tu, na kterou chcete pin uložit.
Může se ale stát, že budete chtít mít nějaký obrázek k dispozici i v offline režimu. Jak stáhnout obrázek z Pinterestu? Velmi jednoduše. Kliknutím na pin otevřete jeho podrobné zobrazení. Poté kliknete na ukazatel vedle obrázku a dáte možnost „stáhnout obrázek“.
Výhody Pinterestu pro váš brand
Pinterest má pro vaši značku spoustu nesporných výhod. Patří mezi ně např.
- jednoduché ovládání a příjemné uživatelské prostředí,
- vysoká úroveň a popularita sociální sítě,
- angažovanost spousty dalších značek,
- možnost vytvořit skrze obsahový marketing na zákazníka dobrý dojem,
- komunikace skrze obrázky může být pro klienta zajímavější, než psaný blog,
- možnost lidsky se k zákazníkovi přiblížit,
- rozvinutí vlastní kreativity a nápadů.
Další nespornou výhodou je možnost pozvání samotných klientů, ale i zaměstnanců nebo podobných firem, k přispívání na vaše nástěnky. Díky nástroji Me + contributors přijde všem pozvánka e-mailem. Můžete tak vytvořit společnou nástěnku, která se bude skládat ze skupiny aktivních návštěvníku ve vašem okruhu zájmů.
Marketingová strategie pro Pinterest
Nezapomínejte, že Pinterest je vytvořen především pro sdílení kreativních, inspirativních a zajímavých příspěvků a držte se toho. Snažte se netlačit na pilu a určitě se vyhněte strategii agresivního prodeje. Stejně tak se vyhněte, jak už bylo řečeno, prvoplánové propagaci, která může zákazníka spíše odehnat. Propagujte svou značku, ale tak, aby to nebilo do očí. Také se raději vyhněte spamování skrze různé soutěže a sdílení.
Snažte se vytvořit příjemné prostředí, které bude přívětivé pro potenciální klienty. Zaměřte se na svou cílovou skupinu a sdílejte obrázky, které je nalákají. Zároveň ale držte správný odstup, ať působíte profesionálně a důvěryhodně. Především však využijte Pinterest jako možnost se lidsky spojit se svými zákazníky a vytvořit firmě dobrou image.