V dnešní době k Instagramu neodmyslitelně patří reklama. Najdeme ji v příspěvcích, ale čím dál častěji i ve stories. Napadlo vás někdy se zamyslet nad tím, jak reklamy na Instagramu vlastně fungují?

Odpověď může být překvapivě jednoduchá, samotný Instagram se k tomu totiž vyjadřuje. Vedle nastavení účtu, soukromí a upozornění najdeš tyto informace v Centru nápovědy.

Co ovlivňuje zobrazování reklam

To, jaké reklamy se vám zobrazují, ovlivňuje vaše aktivita na Instagramu a  Facebooku. Navíc k tomu je nutné uvést ještě to, že další data jsou čerpány také z webů a aplikací třetích stran, které používáte.

Každý klik, komentář, lajk i to, jak dlouho sledujete IGTV či video na zdi se zaznamenává a podle toho vám Instagram distribuuje určitý typ reklamy od svých inzerentů.

Pokud u Instagramové reklamy provedete nějakou akci, můžete se k ní později vrátit. Najdete ji v Nastavení v sekci Aktivita reklam.

Pokud by vás ale zajímaly všechny reklamy, které na této sociální síti běží, najdete je v Knihovně reklam. Reklamy týkající se sociální problematiky, voleb nebo politiky se uchovávají 7 let, což znamená, že se můžete podívat i na ty, které už aktivní pár let nejsou.

Jak si upravit zobrazování reklam na Instagramu

Pokud se vám bude zobrazovat reklama, která se vám nelíbí, můžete si ji nechat skrýt. To je signál pro Instagram, aby vám napříště servíroval spíše jiný typ a obsah reklam.

Pokud se vám bude navíc zdát nějaká reklama zavádějící nebo nevhodná, můžete ji nahlásit. Pamatujte také na to, že u reklamy s politickým, sociálním nebo volebním obsahem musí být uvedeno, že se jedná o reklamu. Poznáte to podle štítku Platí za to, který bude pod videem nebo fotkou.

Používání fotek v reklamě

Možná se vám stane, že uvidíš reklamu, která je spojována s uživatelským jménem nebo dokonce profilovým obrázkem někoho, koho sledujete. A naopak. Takové reklama je přípustná. Pozor, nezobrazuje se ale komukoliv, pouze těm, kteří k tomu mají oprávnění, což jsou zpravidla vaši přátelé. Případně si můžete toto oprávnění upravit v Nastavení.

Co už ale přípustné není, je používání vaší fotky přímo v reklamě, pokud jste k tomu nedali souhlas. Takové jednání je proti zásadám Instagramu a takovou reklamu byste měli proto okamžitě nahlásit.

Inzerce na Instagramu je velký business, dosah reklamy se pohybuje v desítkách milionů uživatelů. Nejedná se teda zdaleka jenom o platformu, která slouží k zábavě, ale také o nástroj, který vám může pomoci s podnikáním. Stačí vědět, jak na to.

Zakladatel portálu, podnikatel a digitální nomád. Specialista na SEO optimalizaci, který experimentuje se sociálními sítěmi. Baví ho internetové trendy, budoucnost technologií a start-upový svět.