Sociální síť TikTok má velký komerční potenciál a reklama na TikToku je stále velmi levná. Příležitost pro placenou reklamu je i pro začínající firemní či influencerské profily. K inzerování na TikToku je potřeba si založit TikTok Business Manager a TikTok Ads Manager. Minimální rozpočet reklamy je 200 Kč na den. Jaké existují druhy reklamy na TikToku a jak nastavit první kampaň?

Reklama na TikToku

TikTok je jedna z nejrychleji rostoucích sociálních sítích, jejíž komerční potenciál je v České republice zatím zcela nevyužitý.

TikTok již není platforma pro dospívající, kteří na ní zveřejňují vtipná videa nebo se zúčastňují (někdy až riskantních) výzev. V současnosti se na tuto platformu přesouvají i renomované firmy. Firmy na TikToku tvoří hodnotný i zábavný obsah, a přibližují se tak uživatelům této aplikace, především generace Z.

Proč dělat reklamu na TikToku

Cena reklamy na TikToku je oproti jejím hlavním konkurentům, Facebooku a Instagramu, velmi nízká. Dosah této reklamy je také mnohem větší, než na ostatních sociálních sítích. Správnou reklamní kampaní dokážete oslovit velké množství uživatelů v krátkém čase, vybudovat si u nich důvěru a zvýšit tak pravděpodobnost, že u vás nakoupí.

Jak začít s reklamou na TikToku

Jednou z možností, jak být úspěšný na TikToku, je přidat ke své obsahové tvorbě i placenou reklamu. Placená reklama a propagace příspěvků vám pomůže rozjet váš firemní profil na Tiktoku a dostat vás do povědomí spousty lidí.

Jak funguje reklama na TikToku? Způsob, jak si dát reklamu na TikTok, není složitý. K inzerování na TikToku vám stačí vytvořit TikTok for business, nastavit kampaň a zapojit svou kreativitu.

Jak nastavit business managera

Pokud chcete na TikToku inzerovat, nejprve si založte e-mail a heslo do TikTok Business Center.

Během registrace vyplňte tří-krokový formulář:

  • Nastavte účet.
  • Popište vaše podnikání.
  • Uveďte platební údaje.
TikTok Business Center
3krokové nastavení účtu v business managerovi

Business managera je také třeba propojit s TikTok Ads, kde si nastavíte propagaci v korunách, a zapojit TikTok pixel, abyste měli přehled o konverzích vaší reklamy. Díky pixelu můžete reklamu lépe optimalizovat a přesněji cílit.

Jak začít s TikTok Ads

Před každou kampaní si ujasněte, co je jejím cílem, co chcete videem uživatelům sdělit a projděte si obsah, který teď frčí.

Kolik stojí reklama na TikToku? Minimální rozpočet kampaně je 500 Kč za den a na úrovni sady reklam 200 Kč/den. Za tuto cenu bude mít vaše propagace na TikToku astronomický dosah.

TikTok Business Manager je velmi podobný tomu Facebookovému, takže pokud pravidelně inzerujete na Facebooku nebo Instagramu, bude pro vás tvorba reklam jednoduchá.

Struktura je totiž stejná: Kampaň – Sada reklam – Reklama.

  1. Vytvořte kampaň, zvolte účel kampaně a váš rozpočet.
  2. Vytvořte sadu reklam. Nastavte si svou landing page, umístění reklamy a cílení.
  3. Vytvořte reklamu. Propojte svůj TikTok účet a nahrajte nebo vytvořte vaše reklamní video.
TikTok Ads
Účel reklamní kampaně v TikTok Ads

Druhy reklam na TikToku

Reklama na TikToku by měla působit přirozeně a nebýt vnucující. Výhodou je, pokud lidi baví a ti mají chuť k jejímu opakovanému zhlédnutí. Reklamy proto pravidelně testujte a vyhodnocujte.

V TikTok Ads můžete zvolit několik druhů reklam:

  • In-feed video. Nejpoužívanější reklamní formát, který vypadá jako běžný uživatelsky generovaný obsah (UGC).
  • Brand takover. Reklama, která se zobrazí okamžitě po spuštění aplikace.
  • Top View. Používá se pro zvýšení povědomí o značce.
  • Brand Premium. Vhodný ke zvýšení návštěvnosti.
  • One Day Max. Zobrazuje se pouze 24 hodin jako první reklama ve feedu.

Reklama na TikToku, její nastavení a správné využití, je pro spoustu podnikatelů a malých firem, které se snaží uspět se svojí značkou na TikToku, stále velkou záhadou. S naším kurzem Jak na TikTok budou vaše začátky mnohem jednodušší. Získáte ucelený návod, jak se na TikToku pohybovat a díky tomu uvidíte i první výsledky.

ONLINE KURZ: JAK NA TIKTOK

Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.