Instagram je jednou z neojblíbenějších sociálních sítí světa, na které každoročně přibývá nespočet nových uživatelů. Roste nejen jeho obliba, ale také množství nástrojů, které je na této síti možné využívat. Instagram by měl v roce 2021 nabídnout trendy, které přinesou nové příležitosti pro firmy a více zábavy pro uživatele.
Instagram Live
Instagram zaregistroval obrovský nárůst živého vysílání. Jenom v dubnu se jeho využívání zvýšilo o více než 70 %. Instagram Live je nástrojem, který získává oblibu stále více lidí.
Lidem chybí fyzický kontakt. Hledají tak nejjednodušší možné propojení s okolím, které bude bezpečné, ale také rychlé. Nejenom proto se předpokládá, že i v roce 2021 se Instagram Live opět zařadí mezi instagramové trendy.
Instagram Stories
Popularita Instagram Stories v letošním roce opět vzrostla. Velké množství aktivních uživatelů si již bez Stories nedokáže představit svůj den. Stories jsou hojně využívaným nástrojem, a to jak na Instagramu, tak také na Facebooku. Svou oblibu si tento nástroj získal nejen u obyčejných uživatelů, ale i u instagramerů a dalších známých osobností. Ty jej využívají hlavně k influencer marketingu.
Influencer marketing je hojně používaným nástrojem k propagaci značek i samotných produktů. Lidé mají daleko větší důvěru k nabídce produktů, kterou představuje jejich oblíbená osobnost ze světa sociálních sítí.
Až 88 % influencerů k propagaci pravidelně využívá právě Insta Stories.
Insta Stories, nástroj, který se na Instagramu objevuje již více než čtyři roky, každoročně získává stále více fanoušků a aktivních uživatelů. Právem se tak jedná o další z velmi očekávaných trendů pro rok 2021.
Nákupy
Internetových míst, kde lidé hledají inspiraci na nákup, je v dnešní době opravdu mnoho. Asi není překvapením, že se mezi jedno z nich řadí také Instagram. Spousta lidí hledá produkty k nákupu právě na této platformě. Snaží se zde najít nejenom nápady na nákup. Získávají zde i informace o výrobcích, které si chtějí koupit.
Protože aktuální situace nakupování v kamenných obchodech příliš nenahrává, je více než jasné, že online nakupování bude oblíbené i v příštích měsících. Je tak velmi pravděpodobné, že stejně jako kdekoliv jinde, i na Instagramu budou lidé velmi často hledat inspiraci.
IGTV
IGTV si oblíbilo nemálo uživatelů Instagramu. V příštím roce se ale očekává jejich ještě daleko větší nárůst. To je způsobeno především tím, že Instagram v rámci IGTV plánuje povolení reklam. Ty nabízejí velké množství příležitostí zejména pro jednotlivé brandy.
V roce 2021 bychom se tak měli dočkat většího video obsahu na IGTV než tomu bylo letos. Tvůrci si tak vydělají více než nyní a firmy budou více vidět.
Explore Tab
Lišta, která vás zavede ke všemu, co vás na Instagramu zajímá. Dostat se tak snadno můžete nejen na IGTV, ale také do skupin různých příspěvků. Během pár vteřin si otevřete kategorii jídla, umění, cestování a mnohého dalšího.
Již nyní tuto lištu využívá alespoň jednou za měsíc více než 50 % aktivních uživatelů. V příštím roce by však tato čísla měla ještě vzrůst. A to zejména proto, že je tak existence na Instagramu daleko jednodušší a v extrémně krátkém čase je možné najít to, co uživatele zajímá.