Instagram je po Facebooku světově nejoblíbenější sociální síť, na které denně sdílí miliony lidí své příspěvky ve formě fotek a videí. Pokud je Instagram váš marketingový kanál anebo si chcete díky němu přivydělat či rozjet podnikání, jednou z nejdůležitějších otázek pro vás je, jak často zveřejňovat příspěvky na Instagramu. Platí pravidlo čím více, tím lépe anebo kolik příspěvků za týden je optimální?

Aktivita na Instagramu je velmi důležitá, abyste zaujali algoritmus a vaše příspěvky získaly větší dosahy a zároveň interakci od vašich sledujících.

Dle nejnovější studie máme odpověď kolik příspěvků byste měli zveřejňovat pro zvýšení dosahu i míry zapojení followerů. Jen pozor, univerzální odpověď neexistuje, pro různě velké profily platí jiná pravidla.

Jak často publikovat obsah na Instagramu

Pokud máte osobní profil, kde sdílíte pouze obsah se svými přáteli, četnost příspěvků je zcela na vás. Pokud ale chcete budovat silný profil, chcete si vydělávat peníze na Instagramu anebo budovat marketing či povědomí značce, e-shopu či jako influencer, pak je třeba přijít se strategií a publikovat pravidelně.

Prvních pár stovek sledujících vám ještě nic velkého nezařídí, ale jakmile se dostanete nad 1000 sledujících, pak můžete odstartovat dráhu mikroinfluncera či značky, která má potenciál. S rostoucí popularitou mohou přicházet i první nabídky na spolupráci, kdy si můžete přivydělat nějakou korunu nebo udělat svůj profil výdělečný na plný úvazek.

Snaha prosadit se na Instagramu spočívá v aktivitě. Popularita vychází především z aktivity, jeden příspěvek za den versus jeden příspěvek za měsíc, razantně mění vaše dosahy, přístup Instagram algoritmu k vašemu profilu i samotnou návštěvnost vašeho profilu od dalších uživatelů.

Pokud se chcete na Instagramu prosadit, musíte se zamyslet nad tím, jak často budete přidávat své příspěvky.

Úspěch na Instagramu

úspěch na instagramu

Úspěch na Instagarmu vychází především z aktivity. Potřebujete experimentovat a potřebujete přidávat hodně příspěvků. Potřebujete být vidět. Často. Jeden příspěvek za den versus jeden příspěvek za měsíc, razantně mění návštěvnost vašeho profilu.

Podle řady studií a výzkumů vyplývá, že dosah profilů jsou závislé na mnoha faktorech. Jedním ze zásadních faktorů, které ovlivňují dosahy, je právě kvantita příspěvků v určitém časovém období, tedy kolik příspěvků uveřejníte.

Účelem každého Instagram profilu je, aby si získal nejen míru zásahu, ale také míru zapojení followers na vaše příspěvky. Jde tedy o:

  1. dosah příspěvků (kolika lidem se zobrazí)
  2. míru zapojení (kolik lidí dá like, komentář anebo follow)

Společnost Later provedla obsáhlou studii s analýzou 81 milionů profilů na Instagramu (zdroj zde) a na základě toho vyvodila řadu skutečností, které mohou dalším uživatelům pomoci právě s otázkou Jak často postovat na Instagram.

IG profil s méně 1 000 sledujících

U profilů, které mají nízký počet sledujících, je vhodné sdílet příspěvky 2x za den. Získáte nejen dostatečný dosah, ale také aktivitu followerů na své příspěvky.

IG profil od 1 000 – 250 000 sledujících

U středně velkých profilů se rozchází dosah příspěvku mezi lidi a zapojení na příspěvky. Pokud chcete zvýšit dosah, udržujte si míru 2 – 3 příspěvky za den. U reakce na dané příspěvky je potřeba sdílet přibližně 1x za týden. U častějšího sdílení nebudou sledující tolik reagovat. Dokonce ani kolikrát nečtou všechny popisky.

IG profil nad 250 000 sledujících

Nejideálnější počet je 1 příspěvek za týden. Mnohem častější je nahrávání mluvených IG Stories. U takto velkých profilů vychází minimálně 10 Stories za den.

Jak často přidávat fotky na Instagram

Odhadnout ideální míru počtu publikovaných fotek na Instagram bývá složité. Pro každý profil to může být trochu jiné číslo. Zvlášť také záleží, zda máte Instagram jako hlavní či doplňkový marketingový nástroj.

Možná máte pocit, že dvě fotky za den jsou moc, na druhou stranu pokud nic nesdílíte, máte špatný pocit. Jak často postovat na Instagram, aby to bylo vhodné?

Fotky, Reels a IGTV

Zveřejnit fotku na Instagram, napsat popisek a čekat tisíce dosahů, není v praxi reálné. Instagram má mnoho nástrojů, jak oslovit a doslova oslnit diváky. Kromě pubklikování fotky na Instagram se zaměřte se také carousel (více fotek najednou) anebo na Instagram Reels (krátká videa), IGTV (dlouhá videa) anebo IG Live (video živě).

Skvělé jsou také Insta Stories, na která jsou často přesdíleny právě příspěvky (fotky) a upozorní vaše sledující na nový obsah. Jinými slovy nezapadlou na hlavní stránce, na jejich zdi.

Obsah Instagram Stories je viditelný po dobu 24 hodin, poté zmizí. Pokud si jej uložíte do výběru, zůstává zde uchován napořád. Lze tak jen doporučit, abyste přidávali minimálně 1 Insta Stories denně. Ideálně dle praxe aktivních uživatelů Instagramu a influencerů je vhodné sdílet 3 – 7 Stories denně.

Dalším oblíbeným nástrojem Instagramu jsou Reels, což jsou krátká videa. Na hlavní stránce má reels vlastní oddělený kanál, což u některých profilů zvyšuje dosah. Často používaný nástroj je také IGTV, což je videoobsah, který je obvykle delší (desítky minut až klidně hodinu).

Jak často postovat na Instagram

jak často postovat na instagram

Dle analýzy 917 tisíc Instagramových účtů společnost Later analyzovala, jak často jednotlivé profily přidávají příspěvky na Instagram. Je zřetelně vidět, že s narůstajícím počtem followerů (cca do 100 tisíc sledujících) roste i počet příspěvků.

Zatímco profily o 7 tisíc sledujících přidávají jeden příspěvek týdně, profil o 40 tisíc sledujících přidává 10 příspěvků týdně a profil s 112 tisíc sledujícími přidává 20 příspěvků týdně.

Obvykle platí jednoduché pravidlo. Čím více zveřejníte příspěvků během týdne, získá váš profil více dosahů.

S tím také souvisí lajky, komentáře a sdílení. Potřebujete na sebe upozornit a to uděláte nejlépe tím, že budete přidávat fotky a videa na Instagram.

Vaše nové příspěvky na Instagramu zajistí zobrazení vašeho postu dalším skupinám potencionálních sledujících.

Není třeba to však extrémně přehánět. Nesdílejte za každou cenu nepromyšlený obsah, který nemá nápad, logiku ani kvalitu. Zájem o vaši aktivitu by tak mohl klesat. Experimentovat je potřeba, na druhou stranu je třeba přicházet s nějakou strategií. Dopředu si rozmyslete, jaké příspěvky a fotky chcete přidávat.

Aktivita na Instagramu

Aktivita na Instagram profilu je velice důležitá. Každý lajk, komentář nebo sdílení zajišťuje nabídnutí vašeho příspěvku a profilu dalším skupinám potencionálních sledujících. Nikdy to ovšem nepřehánějte, nesdílejte za každou cenu nepromyšlený obsah, který nemá nápad, logiku ani kvalitu. Zájem o vaši aktivitu tak bude spíše klesat.

Pokud se chcete stát influencerem anebo chcete, aby váš Instagram profil začal vydělávat peníze, obvykle se dostanete ke konkrétnímu číslu nutného postování 1-2 příspěvků denně.

Čísla se však u profilů, které mají odlišný počet sledujících, poměrně liší:

Instagram profil s méně než 1 000 followers

Věděli jste, že pokud máte méně jak 1 000 sledujících, je pro vás dosah mnohem důležitější? Protože máte menší základnu sledujících, je potřeba pracovat i s hashtag strategií u každého příspěvku. Díky ní se totiž dostanete k více uživatelům, kteří vás ještě nesledují a přitáhnete jejich pozornost.

Dle výsledků studie je zřejmý rozdíl, kdy sdílíte pouze 1 příspěvek za týden vs. stav, kdy sdílíte až 20 příspěvků týdně. Jednak vám výrazně vzroste dosah příspěvků (z 41,9% na 55,2%) a jednak i míra zapojení sledujících (z 3,1% na 4,9%). 

Čím více příspěvku budete sdílet, tím lépe. Ideální stav je, když se dostanete na 2 a více příspěvků denně. Za týden zkuste tedy přidat 14 – 20 příspěvků.

Instagram nabízí u menších profilů více aktuálních příspěvků najednou, zatímco u větších účtů je často propagován pouze poslední sdílený příspěvek. Malé profily jsou tak v tomto režimu preferované. Využijte toho! Jinými slovy potřebujete prostě sdílet více příspěvků denně.

Instagram profil s 1 000 – 250 000 followers

U Instagramových účtů, které mají 1 000 – 250 000 tisíc sledujících už jednoznačně neplatí pravidlo většího počtu příspěvků s lepším efektem. Více publikovaných příspěvků vám sice zajistí větší dosah a růst sledujících, ale na druhou stranu přinese menší zapojení na jednotlivé příspěvky (tzv. engagement rate).

Dle studie častější postování na Instagram znamenala růst dosahů z 21,8% na 26,6%. Naopak však míra zapojení klesla z 2,1% na 1,7%.

Je to způsobeno tím, že Instagram algoritmus u těchto větších profilů zobrazuje preferenčně vždy poslední publikovaný příspěvek. Během té krátké doby tak se nestihne zorbazit všem sledujícím, kteří nestihnou udělat nějakou akci (like, komentář).

Instagram profil s více jak 250 000 followers

U Instagramových účtů, které mají více jak 250 tisíc sledujících je už třeba fungovat s jinou strategií. Naopak od strategie pro menší IG účty, je vhodnější u takto obrovských účtů publikovat méně často, např. stačí i jednou týdně.

Při častější publikaci dochází ke snižování nejen dosahu příspěvků, ale i míry zapojení sledujících. Dle studie dosah klesl z 18,4% na 15,5%. Míra zapojení klesla z 1,6% na 0,8%.

Velké profily se zaměřují spíše na publikaci Instagram Stories (než-li standardními příspěvky), díky kterým udržují pevnější vazbu se svými sledujícími.

Jak sledovat dosah na Instagramu

instagram spolupráce

Je-li větší dosah sledujících, můžete postupně ve svých statistikách vysledovat, kdo se zapojuje a v jakou dobu. Zjistíte také, jak velký dosah mají jednotlivé příspěvky, zda oslovují více příspěvky s dětmi nebo na dovolené. Postupně také můžete zjistit, odkud máte jednotlivé dosahy, resp. co způsobuje větší dosah. Může to být např. i to, že používáte hashtag strategii u příspěvků. Ve statistikách uvídíte, kolika lidem se příspěvek zobrazil díky hashtagům a kolika lidem na hlavní stránce.

Jak přidávat příspěvky na Instagram

Věděli jste, že většina příspěvků není na Instagram nahrána v reálném čase? Většina influencerů, značek a společností si své příspěvky plánuje třeba na týden dopředu. Stačí stáhnout do telefonu aplikaci, která vám bude vyhovovat, a během jednoho večera můžete postupně připravit obsah na celý týden. Nezdržujte se pak psaním nebo vymýšlením kvalitního obsahu na poslední chvíli.

Mezi oblíbené Instagram aplikace patří Later a Preview. Jedná se ovšem o aplikace, která je pouze v angličtině. Pokud chcete vybrat aplikaci v českém jazyce, můžete zvolit Feed Preview.

Důvody a vaše proč

Nejprve si vyjasněte, zda máte cíl zaujmout širší okruh lidí nebo raději chcete interakce a komunikaci se svými současnými sledujícími.

Chcete-li tedy zvýšit počet zapojení nebo dosah, zaměřte se na následující výčet nejdůležitějších informací:

  • Profily do 1 000 sledujících: 2x za den pro nejvyšší míru zapojení i míru zásahu na příspěvky
  • Profily od 1 000 – 250 000 sledujících: 2 – 3x za den kvůli dosahu / 1x týdně pro vyšší míru zapojení
  • Profily nad 250 000 sledujících: 1x týdně pro nejvyšší míru zapojení i míru zásahu na příspěvky.

jak často přidávat příspěvky na instagram

Na příspěvku se vždy odráží také kvalita a nápad. Nesdílejte nesmysly, zároveň však nad příspěvkem na Instagram nepřemýšlejte celý den.

Příspěvky na Instagram musí bavit, úsměv je nejlepší prodejní faktor. Pokud tedy zrovna nemáte náladu, nestresujte se. Nemusí být splněn počet příspěvků za den. O víkendu třeba vyrazíte na výlet a nasdílíte větší počet příspěvků.

Pokud zvládnete angličtinu, pusťte si 10minutové video, které vychází ze studie Jak často publikovat příspěvky na Instagramu.

Stavající a noví sledující na Instagramu

Jestliže jste se právě dostali do bodu, kdy se vám na Instagramu nedaří oslovit nové sledující, chybí vám motivace, kam posunout váš smysl Instagramu, měli byste se zaměřit na vaše současné sledující. Zkuste je oslovit obsahem, který je zajímá. Pokládejte jim otázky v příspěvcích i Insta Stories. Zapojte se do komentářů vašich sledujících, projeďte si jejich profily a pochvalte jejich obsah.

Možná, že i u svých sledujících pak najdete nové motivy a inspiraci, jaké další příspěvky dávat k vám na profil. Možná tam najdete i nové hashtagy, které byste mohli využít. Průzkum hashtagů u vašich followerů je jednou z metod v hashtag strategii.

Zakladatel portálu, podnikatel a digitální nomád. Specialista na SEO optimalizaci, který experimentuje se sociálními sítěmi. Baví ho internetové trendy, budoucnost technologií a start-upový svět.