Pokud jste aktivní na sociálních sítích, rozhodně vám nemohla uniknout zmínka o Clubhouse. Této nové sociální síti roste popularita velmi rychle a vytváří spoustu diskuzí na téma – je tohle sociální síť budoucnosti a nebo jen přefouknutá bublina?

Co je Clubhouse

Clubhouse je založen na tematických diskuzích, do kterých se můžete zapojit jako posluchač a nebo přispět k debatě jako speaker. Žádné video, lajky ani komentáře. Jde čistě o zvuk a konverzaci. V podstatě se můžete zúčastnit kdykoliv a odkudkoliv. Rozhodně jsou ale místa a situace, kdy doporučuji plně se soustředit na danou činnost a Clubhouse nechat na jindy :))

Jak sociální síť Clubhouse funguje

Celkové prostředí aplikace Clubhouse je velmi jednoduché. Na hlavní stránce (hallway) můžete vybírat z doporučených místností a vytvářet vlastní. V kalendáři najdete seznam místností dle časového harmonogramu a možnost vlastní diskuzi naplánovat.

Přes tlačítko zvoneček vidíte veškeré notifikace týkající se vašeho profilu a naplánovaných diskuzí uživatelů, které již sledujete. A součástí je také vaše profilová stránka. To je v podstatě z toho nejdůležitějšího všechno. Ve videu níže najdete kompletního průvodce celou aplikací.

Proč je Clubhouse tak populární

Clubhouse je zatím uživatelsky exkluzivní. Funguje pouze pro zařízení iOS a potřebujete získat pozvánku od již existujícího uživatele.

Každý uživatel Clubhouse získá při vstupu dvě pozvánky. Čím více je tato síť populární, tím větší zájem o pozvánky je. Clubhouse není v tomto ojedinělý. Tato strategie exkluzivity se vyplatila například Instagramu v jeho začátcích.

V diskuzích narazíte na významné osobnosti a autority v oborech z celého světa. Těžko byste se s nimi jiným způsobem spojili. Tady nejde o sledování obsahu ve formě různých příspěvků, ale o živé konverzace!

Zároveň je Clubhouse na úplném začátku a je tedy možnost se společně s ním svést na vlně popularity a využít nástup této sítě ve svůj prospěch jednoduše tím, že tam bude aktivní.

Budoucnost Clubhouse

Samozřejmě nic není tak růžové, jak se zdá. Exkluzivita má svůj význam a sociální síť Clubhouse z toho jednoznačně těží.

Jak to ale bude vypadat, až se spustí aplikace pro Android, skončí exkluzivita a síť bude pod nátlakem ohromného množství lidí? Jak bude Clubhouse vypadat s příchodem monetizace? Bude i potom síť stále tak populární? Na to si budeme muset počkat do budoucna.

Co mi ale osobně nejvíce vadí, je práce s daty uživatelů. Pozvánku máte možnost odeslat skrze telefonní číslo a opravdu chcete nějaké sociální síti povolit přístup k vašim kontaktům? V dnešní době, kdy bezpečnost uživatele na internetu se řeší více než kdy předtím?

Vyzkoušejte Clubhouse

Pokud máte možnost, doporučuji Clubhouse vyzkoušet. Můžete ho milovat, můžete ho nenávidět, ale podle mého názoru není dobré ho ignorovat. V 16minutovém videu jsem zhodnotil také klady i zápory a snažil jsem se předat pár vlastních pohledů.

Prostředí sociálních sítí je velmi dynamické a nikdy dopředu nevíme, jaká z aplikací bude úspěšná. Zkuste Clubhouse a uvidíte, zda sociální síť, která je založena na audio konverzaci bude tím, co vás osloví.

Expert na sociální sítě s duší fotografa a filmaře. Kombinuji výkonnostní marketing s kreativním budováním značek.