Každý příchod nového roku se neodmyslitelně pojí se zamyšlením se nad tím uplynulým. Pojďme se proto podívat na to, jak se Instagramu a jeho uživatelům dařilo v roce 2019.

S vyhodnocení úspěchů a neúspěchů, sledováním určitého vývoje jak osobního, tak kariérního atd. Nejedná se ale pouze o záležitost jednotlivců, bilancování se také týká i firem nebo třeba sociálních sítí –  včetně Instagramu.

Růst uživatelů a používání IG stories

Na začátku ledna loňského roku se počet aktivních uživatelů pohyboval měsíčně kolem 90 milionů. Na konci roku to už byla jedna miliarda! Z toho více než 400 milionů uživatelů používá každý den funkci IG stories.

80 % z celkového počtu uživatelů žije mimo USA. Přesto je to země s nejvyšším počtem uživatelů, a to 121 miliony.

Nejpopulárnějším jídlem na IG je pizza, následuje sushi a steak.

Selfie nebo příspěvky, kde je vidět tvář uživatele, získávají o 38 % více lajků než ty, kde není.

Instagram se stává platformou pro byznys účty

IG se stává ideálním místem pro propojení společností s potenciálními zákazníky.

  • 80 % uživatelů sleduje business účty.
  • 80 % influencerů uvedlo, že ho preferují  jako platformu pro vzájemnou spolupráci s obchodními značkami.
  • 30 % uživatelů si koupilo produkt, na který narazili poprvé na IG.
  • 83 % uživatelů uvedlo, že je v jejich nákupech ovlivňuje, když jejich přátelé na IG zmiňují určitý produkt.

Instagram je platformou pro influencery

V roce 2019 se objevilo na IG 32,3 milionu příspěvků influencerů, které byly sponzorované. Toto poměrně vysoké číslo přirozeně také souvisí s rostoucím počtem lidí, kteří stále více upřednostňují práci online. Díky tomu si mohou dovolit např. podnikat a cestovat zároveň.

Instagram snižuje organický dosah

Po změně algoritmu zobrazování příspěvku uživatelé vidí pouze 30 % obsahu ze svého feedu. Příspěvky se už neřadí chronologicky, ale podle interakcí s ostatními účty na základě lajků (Líbí se mi) a komentářů.

Překvapila tě některá čísla, nebo tě zajímají další podrobnosti? Více si můžeš přečíst v článku Lindsay Kolowich, nebo na stránce Jumper Media.

Zakladatel portálu, podnikatel a digitální nomád. Specialista na SEO optimalizaci, který experimentuje se sociálními sítěmi. Baví ho internetové trendy, budoucnost technologií a start-upový svět.