K tomu, jak získat sledující na TikToku, vede několik cest. Můžete jít delší cestou, během které si vybudujete pevnou fanouškovskou základnu. Na této cestě se věnujte poznání své cílové skupiny, sledováním trendů a tvoření hodnotného obsahu.

Další možností je placená reklama, což je skvělý způsob, jak se zviditelnit na TikToku. Pokud chcete zažít pocit, kdy vám během okamžiku vzroste počet sledujících na desetitisíce, můžete k získání followers na TikToku využít i nákup sledujících.

Jak získat sledující na TikToku zdarma

Pokud chcete uspět na TikToku, je potřeba se na této platformě dostatečně prezentovat. Čím větší počet sledujících, tím větší pozornost se dostane vašemu profilu. Rozšíříte tak povědomí o své značce a navážete vztah se svými sledujícími.

Získávání followers organicky je sice delší cesta, ale zároveň vás budou sledovat opravdu jen ti, které vaše značka zajímá. Tyto sledující můžete poté snadno proměnit ve své věrné zákazníky. Miliony sledujících vám jsou k ničemu, pokud s nimi nenavážete vztah a oni od vás nebudou nakupovat.

  • Výhoda: Vybudujete si kvalitní komunitu.
  • Nevýhoda: Je to dlouhodobější cesta.

Jak získat followers na TikTok

Poznejte svou cílovou skupinu

Poznat svou cílovou skupinu je jedna z nejdůležitějších věcí, kterou musíte mít v malíku, ať už jste firma nebo influencer. Jedině tak budete na TikToku růst. I na TikToku totiž můžete cílit na uživatele dle demografických údajů, lokality atd.

Zamyslete se tedy prvně, pro koho budete svá videa na TikToku tvořit. Ne všechny totiž baví stejný druh obsahu. Jiným typem obsahu zaujmete Generaci Z a jiným zase čerstvé teenagery. Tvořte následně obsah dle toho, co vaše ideální publikum na TikToku rádo sleduje. 

Sledujte trendy

TikTok z trendů žije a pokud na ně včas naskočíte, může váš počet sledujících raketově vyletět. Díky znalosti trendů na sociálních médiích můžete vaši značku odlišit od vaší konkurence a ukázat se tak publiku v jiném světle. Není samozřejmě prioritou se zúčastnit všech trendů, které zrovna frčí v TikTok éteru. Ovšem trendy, které cílí i na vaše publikum, byste vynechat rozhodně neměli.

Trendy nemusíte jenom následovat, můžete je i tvořit. Vytvořte na TikToku nějakou výzvu, vyzvěte k jejímu plnění svoje sledující a udělejte ji virální. Díky tomu získáte i velké množství uživatelsky generovaného obsahu, který zvýší důvěryhodnost vaší značky.

Vzdělávejte a bavte

Nejoblíbenějším obsahem na TikToku je kombinace vzdělávacího i zábavného obsahu. Zábavných obsah vám přinese více sledujících. Vzdělávací obsah vašim sledujícím přinese hodnotu.

Sdílejte informace o vašich produktech a službách zábavnou i zajímavou formou. Ukažte svým sledujícím, jak jim vaše produkty pomůžou a ulehčí život, v čem jsou jejich benefity. Důležité je budování důvěry se svými sledujícími. Buďte proto konzistentní v přidávání obsahu a pravidelně odpovídejte na zprávy a komentáře.

Používejte hashtagy

Díky hashtagům můžou uživatelé TikToku snadno najít obsah, který je zajímá. Používáním relevantních hashtagů můžete snadno rozšířit své publikum. Kombinujte proto hashtagy vaší značky, trendy hashtagy, business hashtagy a obecné hashtagy.

Buďte vidět

Do své TikTok marketingové strategie zahrňte i vaše ostatní sociální sítě nebo blog, a propagujte svůj TikTok profil i tam. Zamyslete se i nad možností navázání spolupráce s jinými tvůrci na TikToku. Můžete s nimi hrát duet nebo si vzájemně sdílet obsah a rozšířit si tak fanouškovskou základnu.

Aby se vaše videa dostala k co nejvíce sledujícím, zveřejňujte je ve správnou dobu. Tedy tu, kdy je vaše publikum nejčastěji online.

Používejte výzvu k akci

Na konci každého videa použijte výzvu k akci neboli call to action (CTA) a řekněte lidem, co mají po zhlédnutí videa udělat. Mají vám dát lajk? Mají vás sledovat? Mají zabrousit na váš web? Nasměrujte je. Zvýšíte tím pravděpodobnost, že danou akci opravdu udělají.

výzva k akci

Jak získat sledující na TikToku pomocí placené reklamy

Placená reklama je zajímavý způsob, jak získat víc sledujících na TikToku. Je to však způsob, který vás bude něco stát. Pokud máte ale dobře zmapované své cílové publikum, je to skvělá možnost, jak získat více sledujících na TikToku.

Ve správci reklam si nastavte podrobné cílení a reklama se bude zobrazovat vaší cílové skupině. V porovnání s Facebookem a Instagramem, je reklama na TikToku o dost levnější.

  • Výhoda: Vybudujete si kvalitní komunitu během krátké doby.
  • Nevýhoda: Je potřeba uvolnit část z vašeho marketingového rozpočtu.

Jak získat sledující na TikToku nákupem followers

Větší množství followers dává případným dalším sledujícím najevo, že je váš profil zajímavý a stojí za sledování. Zejména ve chvíli, kdy začínáte s TikTokem, tak můžete uvažovat nad tím, že si nějaké sledující nakoupíte.

Je nákup sledujících na TikTok špatné rozhodnutí?

Mno, v realitě to dost profilů dělá (protože nezná důsledky). Pokud máme dát aktuální stanovisko, pak nákup sledujících není dobré byznysové rozhodnutí. Konverze ani obchod vám tito sledující neudělají.

Pravdou je, že nákupem sledujících vás bude sledovat velké množství cizojazyčných profilů, neaktivních profilů nebo „robotů“, které nezajímá váš obsah. Nebudou vám reagovat na příspěvky, ani od vás nic kupovat. Algoritmus TikToku tuto nečinnost vyhodnotí tak, že váš obsah není zajímavý a bude vám snižovat dosah vašich příspěvků. Vaše příspěvky se tak nedostanou k vašemu cílovému publiku.

Jak se kupují sledující na TikToku? Pokud vás zajímá, jak získat 1000 followers na TikTok během pár vteřin, můžete si je za pár stovek korun zakoupit na českém i zahraničním trhu. Žádné konkrétní služby (ačkoli nám píšou, abychom je promovali) nemůžeme doporučit, protože tento způsob obecně jde proti dlouhodobému budování značky, firmy nebo influencer dráhy.

Pozor také na to, že TikTok může velký nárůst sledujících vyhodnotit jako podezřelý, a všechny je smazat nebo váš TikTok účet zablokovat.

  • Výhoda: Během několika vteřin a za pár kaček můžete získat tisíce sledujících.
  • Nevýhoda: Nekvalitní neaktivní followers z celého světa, kteří vám budou dělat pouze parádu (ve formě čísel) na profilu, ale sníží vám dosahy. Pár týdnů budete mít radost, v podnikání ani influencer marketingu vám tohle ale nepomůže.
Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.