Přemýšlíte, jaké sociální síti věnovat v roce 2024 svou pozornost nebo na jaké trendy se v letošním roce zaměřit? Podívejte se na následující statistiky podle jednotlivých sociálních sítích. Dozvíte se v nich třeba to, že 69 % lidí nakoupí po té, co vidí personalizovaný obsah na Facebooku nebo Instagramu. Nebo že průměrně lidé navštěvují 7 sociálních sítí měsíčně. Překvapující, ale hlavně užitečná čísla pro markeťáky, social media specialisty, ale také pro samotné firmy a lovebrandy.
Zajímavé statistiky o sociálních sítí
- Přes 4,74 miliard lidí používá sociální sítě. Toto číslo se v roce 2022 zvýšilo o 4,2 %.
- Sociální sítě používá 75 % lidí starších 13 let.
- 93 % uživatelů internetu je na sociálních sítích.
- Lidé využívají sociální sítě, aby byli v kontaktu se svými přáteli a rodinou, aby vyplnili svůj volný čas nebo zjistili, co je nového.
- Za reklamy na sociálních sítí by se mělo v roce 2023 utratit více než 268 miliard dolarů.
- Lidé stráví průměrně téměř 2,5 hodiny denně na sociálních sítích.
- Sociální sítě používají nejméně muži ve věku 55 – 64 let.
- Nejvíce času na sociálních sítích stráví ženy ve věku 16 – 24 let, a to více než 3 hodiny denně.
Instagram statistiky
- Instagram je 4. nejpopulárnější sociální sítí, kterou měsíčně využívá více než 1 miliarda aktivních uživatelů.
- Reklamy na Instagramu oslovily 30 % uživatelů internetu.
- Průměrný uživatel stráví na Instagramu 11,7 hodin měsíčně.
- Instagram nejvíce využívají lidé ve věku 25 – 34 let a je nejpopulárnější sociální sítí pro generaci Z.
- 91 % aktivních uživatelů Instagramu sledují na platformě videa na týdenní bázi.
- Více než 50 % uživatelů Instagramu zareagují alespoň na jedno Reel týdně.
- Reels tvoří více než polovinu sdílení přes soukromé zprávy.
- 50 % uživatelů Instagramu potvrdilo, že navštíví webovou stránku firem po té, co zhlédnou jejich Stories.
- Reklamy na Instagramu nejčastěji cílí na muže a ženy ve věku 18 – 34 let.
- 62 % uživatelů Instagramu používají Instagram, aby sledovali nebo vyhledávali značky a produkty.
- 70 % uživatelům nevadí zobrazovaní reklamy během toho, co se dívají na videa.
Facebook statistiky
- Facebook je nejpopulárnější sociální síť s téměř 3 miliardy aktivních uživatelů, ze kterých se 67 % přihlašuje na Facebook denně.
- 56,6 % uživatelů Facebooku jsou muži a 43,4 % jsou ženy.
- Nejméně zastoupenou skupinou na Facebooku jsou ženy od 13 do 17 let. Naopak největší zastoupení má věková skupina 25 – 34 let.
- Lidé průměrně stráví na Facebooku 19,7 hodin měsíčně.
- Přes 77 % uživatelů Facebooku používá také Instagram.
TikTok statistiky
- Sociální síť TikTok dosáhla 755 milionu registrovaných uživatelů, z nichž je 61 % žen.
- V roce 2022 byl TikTok nejstahovanější mobilní aplikací.
- V USA je polovina uživatelů TikToku ve věkové skupině 18 – 29 let.
- Uživatelé TikToku v této aplikaci tráví průměrně 23 hodin měsíčně. TikTok je tak 6. nejvíce používanou sociální sítí.
- 81 % uživatelů TikToku má i Instagram.
- Uživatelé si chodí na TikTok především pro zábavný typ obsahu.
- Videa s největší mírou prokliku (CTR) na TikToku sdílí to nejdůležitější v prvních 3 vteřinách.
TIP: Chcete v roce 2024 rozjet váš TikTok účet? Vstupte do našeho online kurzu:
YouTube statistiky
- YouTube je po Google druhou nejnavštěvovanější stránkou. Generuje přes 66 miliard návštěv měsíčně.
- Lidé tráví na YouTube v průměru 23,4 hodin měsíčně, což je nejvíce času ze všech sociálních sítích.
- 47,5 % uživatelů YouTube využívají také TikTok.
- YouTube z 80 % využívají i děti do 11 let.
- 54 % uživatelů YouTube tvoří muži a 46 % ženy.
- 95 % uživatelů YouTube patří mezi Generaci Z.
- V roce 2022 bylo na YouTube každou minutu nahráno 500 hodin videoobsahu.
- Reklamy na YouTube mohou zasáhnout 2,5 miliard uživatelů.
- 68 % uživatelů využívá YouTube, aby se ujistili ve svém nákupním rozhodnutí.
Podívejte se také na budoucnost videa podle YouTube průzkumu. Video obsah patří mezi 8 mega trendů roku 2024. Doporučujeme, abyste přizpůsobili svoji strategii na sociálních sítích právě video obsahu.