V posledních měsících je ve Facebooku velmi rušno. Částečně k tomu přispívá i jiný kalifornský gigant Apple a to s vydáním nové aktualizace svého operačního systému, které mají a hlavně budou mít obrovský vliv na Facebook reklamy.

Facebook reklamy a iOS 14 – o co jde?

V prosinci 2020 vyšla nová verze operačního systému iOS 14 pro smartphony Apple. Tato aktualizace obsahuje zásadní změny v App Store. Než si aplikaci stáhnete, můžete se podívat, jaká data o vás bude Facebook shromažďovat.

V průběhu roku 2021 navíc začne Apple vymáhat schválení sledování těchto informací samotným uživatelem. Tato výzva se netýká pouze Facebooku nebo Instagramu, ale všech aplikací, které jsou součástí tzv. Audience network. To je v dnešní době, kdy každá firma bojuje nejen o pozornost, ale především o data uživatelů velký problém.

Tato situace zcela určitě změní hru na poli inzerentů. Bude mít celkově velký vliv na Facebook reklamy – především co se týče cílení reklam na základě uživatelského chování v mobilních zařízeních vč. navštěvovaných webových stránek, reklam v aplikacích, analytiky nebo Facebook Pixelu.

Jak to ovlivní Facebook reklamy?

Změnou atribučního okna nebo povolením maximálního počtu 8 událostí na doménů, které si inzerent sám vybere. Pokud uživatel nebude souhlasit se sledováním informací, bude pravděpodobně povolena pouze jediná událost. V takovém případě si inzerent jistě vybere událost Purchase. Tyto podmínky se nevztahují na vlastní události vytvořené např. přes Google Tag manager. Takových událostí můžete mít libovolný počet. Celou situaci detailně probírám ve videu níže.

Jak se na tyto změny připravit?

  • Ověřit všechny domény v Business manageru, ke kterým chcete dělat reklamy
  • Povolit soubory cookie první strany v nastavení Pixelu (ve Správci událostí)
  • Nainstalovat Conversions API (na webových stránkách)

Toto jsou aktuální změny, které se chystají. Pokud používáte Facebook reklamy, pravděpodobně jste se s některou z těchto informací již setkali. Facebook o nich začíná informovat v Business manageru. Doporučuji se na ně zaměřit. Jakým způsobem tato situace ovlivní budoucnost výkonnostních reklam na Facebooku? To bohužel zatím nevíme a a čas ukáže.