Základem každého úspěšného podnikání je vytvoření dobrého a spolehlivého jména. Pokud však chcete, aby se vaše obchodní značka stala něčím větším, zkuste se ponořit do budování lovebrandu. Jak vytvořit lovebrand a jaký to má pro společnost význam?

Co je lovebrand

Lovebrand je značka, kterou mají lidé rádi. Jedná se o způsob fungování a propagování společnosti takovým způsobem, aby ji lidé měli rádi a aby se s ní ztotožňovali. K lovebrandu patří obdiv společnosti, porozumění tomu, co značka firmy reprezentuje, a identifikace s její politikou. S tím souvisí i fakt, že je člověk rád se značkou spojován, zvyšuje mu to sebevědomí a mnohdy i postavení ve společnosti.

Pro představu můžeme jmenovat značky jako Kofola, Lego, IKEA nebo Coca-Cola.

Jak vytvořit lovebrand

Vybudování lovebrandu je tzv. běh na dlouhou trať. Trpělivost se ale určitě vyplatí. Jak postupovat při tvoření lovebrandu? Co byste neměli podcenit a na co si dát pozor?

coca-cola

Odlišení značky

Důležitým krokem je jednoznačně odlišení značky od ostatních. Zaměřte se na to, abyste dokázali zákazníkovi vysvětlit, proč je právě vaše značka ta pravá a čím se odlišujete od konkurence. Pokud se vám podaří v záplavě zboží a služeb s tímto odlišením a vysvětlením jedinečnosti uspět, nebudete muset přesvědčovat zákazníky nižšími cenami. A to je velké plus pro vaše podnikání.

Záruka kvality

Spokojený zákazník je ten, který se k vám vrací. Právě on vám může zajistit skvělou reklamu. Soustřeďte se na to, aby vaše služby byly kvalitní. Stejně tak i váš zákaznický servis. Nezapomeňte ale, že nejen široká veřejnost vám dělá reklamu. Důležité je postarat se i o spokojenost zaměstnanců. Tím si zajistíte nejen dobrou pověst, ale také lepší pracovní morálku.

Značka jako budoucnost firmy

Myslete na to, že značka je jedinou jistou investicí do budoucnosti firmy. Proto by se její budování nemělo podceňovat. Některé firmy nepoložila krize jen proto, že za ní stojí roky budování silného, stabilního a známého brandu.

Ztotožnění se se zákazníky

Krokem, který odlišuje běžnou marketingovou strategii od budování lovebrandu, je právě ztotožnění se se zákazníky. Stanovte si určitou firemní politiku a cíle tak, aby byli srozumitelné pro každého. Snažte se působit sebevědomě, ale zároveň lidsky a chápavě. Zajímejte se o poslední trendy a nebojte se ke značce přidat příběh, který lidi osloví.

Sociální sítě

Používáním sociálních sítí můžete svou značku vykreslit v mnohem přátelštějším duchu a zároveň dát najevo, že se umíte pohybovat v době moderních technologií.

Facebook vám může dopomoci k oslovení širokého okruhu potenciálních zákazníků a ke snadnější komunikaci s nimi. Instagram může sloužit k atraktivní prezentaci produktů. Youtube můžete využít k podrobnějšímu popisu výrobků a k šíření své myšlenky.

Mezi další sociální sítě, které můžete k budování brandu využít, patří Pinterest, Linkedin, TikTok nebo například Twitter.

Spolupráce

Spolupráce s dalšími populárními a klientsky přívětivými značkami vám může pomoci budovat důvěru zákazníků. Můžete se také zapojovat do různých programů, které se věnují problematice životního prostředí, zdravotní osvětě nebo ochraně zvířat.

Jak reagovat na chybu

V neposlední řadě je však důležitá také vaše reakce na chybu. Ať už se jedná o pochybení z vaší strany, nebo ze strany zákazníka. Negativní zkušenost si lidé většinou pamatují více a zároveň o ní i více mluví. Snažte se tak udělat vše proto, abyste si vždy zachovali profesionální i přátelskou tvář, a aby zákazník odcházel s pocitem, že vám není lhostejný a je o něj dobře postaráno.

Pomáháme jednotlivcům i firmám lépe komunikovat, budovat značku i prodávat na sociálních sítích. Naším cílem je ukázat vám, co na socialu funguje a co naopak nefunguje.