Rozsáhlá studie více než 77 milionů příspěvků na Instagramu ukázala, že největších dosahů zobrazování mají Reels. Bohužel většina uživatelů včetně influencerů ještě Reels v dostatečné míře nevyužívá. Nejpoužívanějším formátem jsou totiž stále obrázky. Pokud také ještě nepoužíváte Instagram Reels, pak máte příležitost získat mnohem větší dosahy než doposud a dokonce i více lajků (srdíček).

Úspěch a budoucnost Instgram Reels

Díky Instagram Reels se dají natáčet a sledovat zábavná videa, která dokáží strhnout pozornost diváků. Z tohoto důvodu se od srpna 2022 začaly nové videopříspěvky s délkou do 15 minut sdílet právě jako Reels.

Znamená to mimo jiné to, že se všechny videopříspěvky budou moct kreativně upravovat jako Reels. Díky tomu můžete vaše videa udělat zábavnějšími a poutavějšími. Lze je ale zveřejňovat i bez jakýkoliv úprav. Díky Reels se vaše videa také dostanou k většímu množství lidí. Videa, která jste zveřejnili před touto změnou zůstanou stále zveřejněná jako videa a Reels se z nich dodatečně nestanou.

Nejúspěšnější typ obsahu na Instgramu

Společnost HypeAuditor, která se specializuje na Influencer Marketing, organizovala v červenci 2022 průzkum. Analyzovala v něm 77,6 milionu příspěvků z jejich interní databáze, které během července vytvořilo 13,6 milionu influencerů.

Cílem průzkumu bylo zjistit, jak si různé typy obsahu na Instagramu vedou. Zaměřovali se na nejpoužívanější typ obsahu, na lajkování příspěvků, komentování příspěvků a jejich odhadovaný dosah. Odhadovaný dosah je odhadovaný počet lidí, kteří viděli příspěvky zapojených influencerů.

Nejpoužívanější typ obsahu na Instagramu

  • Obrázek: 42,2 %
  • Carousel: 26,2 %
  • Reels: 22,1 %
  • Video: 9,6 %

Odhadovaný dosah příspěvku

  • Obrázek: 29,9 %
  • Carousel: 22,4 %
  • Reels: 33,8 %
  • Video: 13,9 %

Lajkování příspěvků

  • Obrázek: 24,6 %
  • Carousel: 24,2 %
  • Reels: 35,4 %
  • Video: 15,6 %

Komentování příspěvků

  • Obrázek: 30 %
  • Carousel: 24,9 %
  • Reels: 28 %
  • Video: 17 %

instagram průzkum hyperauditor

Tato data nám dávají představu o tom, jak Instagram upřednostňuje Reels před jinými typy obsahu. Zajímavé je, že pouze 5,7 milionu influencerů zveřejnilo ve sledovaném měsíci Reels, což je pouze 41% z celkového počtu sledovaných influencerů. Ukázalo se tedy, že 59 % influencerů této příležitosti nevyužilo, přestože má Reels mnohem větší dosah a míru zapojení.

Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.