Je vaším snem přidávat na YouTube úspěšná videa a stát se vlogerem, YouTuberem? Nebo už nepatříte mezi nováčky této sociální sítě, ale rádi byste, aby vaše videa byla populárnější a měli více zhlédnutí? Pak nesmíte podcenit YouTube SEO. Tento článek je návodem jak zviditelnit video na YouTube a jak na správný video marketing. Zjistěte, jak funguje YouTube algoritmus a nastavte videa tak, aby se zobrazovaly na horních příčkách ve vyhledávání.

Co je YouTube SEO

YouTube SEO neboli Search Engine Optimization je, zjednodušeně řečeno, nástrojem online marketingu, díky kterému budou vaše videa vidět. Ještě jinak lze říci, že se jedná o optimalizace pro vyhledávače. YouTube SEO vám tedy pomáhá se zvýšením sledovanosti vašich videí.

Velkou práci za vás odvede výběr a správné užívání klíčových slov. Ta jsou důležitá, neboť vás, pokud jsou vhodně zvolená, dokážou vystřelit na první místa vyhledávačů.

Díky optimalizaci vašich videí budete na internetu vidět. Zvýší se vám počet návštěvníků YouTube kanálu i zhlédnutí samotných videí. Lidé o vás získají povědomí, protože se budete objevovat na prvních příčkách nejen vyhledávačů jako Google či Seznam, ale také přímo ve vyhledávání na YouTube.

SEO na YouTube

YouTube je nejen v České republice velmi oblíbenou sociání sítí. I sebelepší video ale nemusí mít úspěch. Jeho nahráním totiž vše teprve začíná. Pojďte se s námi podívat, jak optimalizovat videa na YouTube. Podobně jako v copywritingu hraje velkou roli on-page SEO optimalizace, tak v oblasti videí vidíme výrazný nastupující trend v optimalizaci pro vyhledávače.

Velmi důležitou roli hraje kromě videa také titulek, popis, tagy či výběr miniatury videí. Jak nastavit SEO pro video na YouTube?

Označení souboru

Prvním krokem, na který rozhodně nesmíte zapomenout, je přejmenovat na YouTube nahrávaný soubor. Již u vás v počítači by se tak video mělo jmenovat stejně, jako jej následně pojmenujete na YouTube. Název souboru nezapomeňte oddělit pomlčkami.

Klíčová slova

Klíčová slova jsou základem SEO úspěchu. Pokud budete mít u videa nastavená špatná klíčová slova anebo dokonce žádná, nemůžete čekat větší úspěch než jste měli doposud.

Jak zjistit klíčová slova, která vám pomohou video zviditelnit?

V potaz při tvoření a výběru správných klíčových slov musíte brát relevanci či hledanost vámi vybraných klíčových frází. Nad klíčovými slovy se nestačí zamyslet.

Zapomenout nesmíte ani na konkurenci. Podívejte se na podobná videa a sledujte, jaké mají názvy a popisky. Pomocí rozšíření na Chrome s názvem vidIQ Vision for YouTube zjistíte také nastavené štítky u jakéhokoli videa na YouTube.

Můžete využít webových stránek, které vám na základě vloženého slova ukážou jeho hledanost, konkurenci a také roční trend (Google Adwords). Tedy dostanete alespoň nějaký ukazatel toho, jak si vaše vybrané hlavní klíčové slovo bude vést.

Titulek videa

Ve vaší fantazii při tvorbě titulku se meze nekladou. Pozor ale na přílišnou kreativitu. Měli byste splnit alespoň pár základních SEO bodů, které jsou příslibem úspěchu.

Název videa se musí vejít do 130 znaků a v jeho obsahu by se měla objevit nejen hlavní, ale pokud možno také vedlejší klíčová slova.

Proč tolik záleží na titulku?

Popsat v několika slovech obsah videa, pobavit či vyvolat zvědavost. Alespoň jednu z těchto nabízených možností by měl nadpis videa plnit. Lidé by po zhlédnutí měli přímo dychtit. Toho docílíte správně zvoleným titulkem, ve kterém nebudou chybět hlavní ani vedlejší klíčová slova.

Vašim cílem je, aby bylo video snadno dohledatelné a objevovalo se na prvních příčkách nejen klasických vyhledávačů jako je Google či Seznam, ale také právě na YouTube.

Ať už se vám to bude zdát jakkoliv zvláštní a krkolomné, vždy je výhodné umístit klíčová slova na začátek titulku. Díky tomu bude totiž vyhledávání vašeho videa daleko úspěšnější, než by tomu bylo, kdyby se hlavní, a tedy nejdůležitější slova nadpisu, objevila zamotaná uprostřed celého názvu. Tím, že klíčová slova umístíte na začátek, bude jejich vyhledávání přehlednější a čitelnější.

Popisek videa

Podceňovat byste neměli ani popisek. Ten může stručně popsat obsah videa a také se zde, zpravidla ke konci, může objevit odkaz třeba na váš blog.

Důležitým krokem je i využití klíčových slov v popisku. Platí totiž, že čím častěji se tato klíčová fráze zopakují, tím větší je šance na úspěch. Pořád vám ale text musí dávat smysl.

Nezapomeňte tedy, že méně je někdy více. Špatný text doplněný o spoustu slov vám úspěšnost a popularitu nezíská. Naopak text, který dává smysl, je decentní a objeví se v něm smysluplně využitá klíčová slova, má šanci na úspěch. Dejte popisku přidanou hodnotu, doplňte klíčová slova, pobavte své sledující a úspěch bude na světě.

YouTube tagy

O tom, zda bude mít vaše video sledovanost a zda se dostane k co nejvíce sledujícím, rozhodují i takzvané tagy (štítky). Tedy výběr skupin a slov tematicky blízkých k obsahu videa. S tím, pod jakými štítky vaše video prezentovat, vám poradí sám YouTube.

Využít můžete službu takzvaného našeptávače. Napíšete vámi zvolené slovo do vyhledávání na YouTube a objeví se vám různé alternativy, které můžete využít. Cílem není získat stovky tagů, ale několik kvalitních. Začít můžete třeba využitím hlavních klíčových slov.

Kategorie

Podcenit byste neměli ani výběr kategorie, která by měla odpovídat obsahu vašeho videa. Správným přiřazením se vaše video dostane do odpovídající skupiny a zhlédnout ho tak můžou i lidé, kteří by o vás jinak neměli ani ponětí.

Seskupování videí

I počet vašich videí se dá aktivně využít. Stačí, abyste svá videa seskupili do seznamu (playlistu). Zvýšíte tak šanci, že sledující nezůstane jen u jednoho videa, ale automaticky se v seznamu posune ke sledování dalšího.

Propagace videa

Pro úspěšnost vašeho videa či celého YouTube kanálu se pak držte toho, že základem úspěchu je, aby vaše video bylo vidět a zaujalo. Nezapomeňte jej tedy sdílet na facebookovém či instagramovém profilu a informujte o něm také na svém webu nebo blogu. K úspěchu vám dopomůže i aktivita, protože se zdá, že YouTube algoritmus preferuje účty, které přidávají videa častěji. Kvantita samozřejmě není vše, ale do určité míry vám pomůže.

Upřednostnění YouTube videí v Google vyhledávači

Víte o tom, že společnost Google (Alphabet Inc.) vlastní platformu YouTube? V roce 2006 koupil Google společnost YouTube a dnes jsou velmi propojené. Můžete si všimnout, že při řadě vyhledávacích dotazů je hned na první stránce výsledků zobrazené nějaké video z YouTube.

Google tak mezi prvních deset výsledků vyhledávání často umisťuje relevantní videa z YouTube. To je pro vás příležitost, jak se dostat na první stranu Google vyhledávače. Nastavte pořádně YouTube SEO pro vaše video a sledujte, jak se posune ve vyhledávání.

Vaše videa samozřejmě musí být dostatečně kvalitní, aby u nich sledovatelé strávili nějaký čas, ideálně několik minut či desítek minut. Pokud to budou vteřiny, YouTube algoritmus vás začne trestat a posouvat video níže.

YouTube platforma má statistiky návštěvnosti a sledování. Zde uvidíte, jak se vašim videím daří po provedené SEO optimalizaci.

YouTube SEO je součástí video marketingu

Kvalitní obsah dnes už nestačí, je důležité publikovaná videa nastavit tak, aby jim algoritmy YouTube, Googlu a dalších vyhledávačů rozuměly. Tím, že nastavíte správný nadpis, přidáte popisek a tagy k videu, dáte tak vyhledávačům vědět, o čem video je a jaký je jeho obsah. Díky tomu budou schopni zařadit video do různých kategorií a zobrazovat je relevantním uživatelům.

V České republice stále není video marketing tvrdě konkurenční oblastí. V mnoha tématech nejsou videa správně optimalizovaná a nepracují s YouTube SEO. Máte tu velmi dobrou příležitost vstoupit na trh a zaujmout dobré pozice se svými videi.

Pokud chcete začít s video marketingem, první krok je technické nastavení videa pro algoritmy. Zaměřte se na YouTube SEO a získáte větší sledovanost také z vyhledávače Google.

Pomáháme jednotlivcům i firmám lépe komunikovat, budovat značku i prodávat na sociálních sítích. Naším cílem je ukázat vám, co na socialu funguje a co naopak nefunguje.