Téměř 3,5 miliardy lidí na světě je aktivních na sociálních sítích a více než jedna třetina z nich je používá v případě, že si chtějí o značce nebo produktu zjistit více informací. Je tak přirozené, že se staly sociální sítě důležitou součástí marketingové strategie. Pro úspěšnou reklamní kampaň je ale potřeba velké množství kvalitního obsahu.
Blogové příspěvky
Lidé se chtějí na internetu především bavit a vzdělávat. Sdílení blogových příspěvků může vaší značce pomoci rozšířit její vedoucí postavení a povědomí mezi lidmi. Přitáhnout nové fanoušky a zvětšit svůj dosah lze také opětovným sdílením populárních starších příspěvků.
E-Knihy
Sdílením e-knih, oborových novinek nebo příspěvků z určitého oboru můžete pomoci zvýšit úsilí o generování potenciálních zákazníků. Jak už jsme se zmínili, lidé se chtějí na internetu nejen bavit, ale také vzdělávat. Právě toho můžete využít.
Případové studie a posudky
Ukažte ostatním, jako moc věrné fanoušky máte, sdílením recenzí na vašem profilu. Může se jednat o tištěné studie nebo citace zákazníků. Z jejich recenzí můžete vytvořit například obrázek nebo využít jejich příspěvky pro tvorbu posudkového videa. Když ukážete potenciálním zákazníkům to, jak mají lidé vaši značku rádi, přiblížíte se jim a budete působit přátelštěji.
Příspěvky ze zákulisí
Není lepší způsob, jak se napojit na vaše zákazníky a být jim blíž, než když budete sdílet fotky a videa ze zákulisí. Ať už se jedná o samotnou tvorbu produktu, služby nebo sdílení lidí, kteří ve firmě pracují a stojí za jejím úspěchem. Záběry “behind the scenes” pomohou vaše podnikání zlidštit. Často tento obsah najdete na Instagramu.
Obsah ostatních
Veškerý obsah na vašich sociálních sítích nemusí být nutně váš vlastní. Sdílejte relevantní novinky a příspěvky z oboru. Můžete zvýšit zapojení followerů tím, že je vyzvete k tomu, aby sdíleli v komentářích své názory a myšlenky na dané téma. Ještě lépe uděláte, když s nimi rozjedete diskuzi a budete na ně reagovat. Zpětnou vazbou ukážete, že si názorů sledujících vážíte.
Tipy
Základním klíčem pro příspěvky, které zaujmou, je stručnost. Krátké rady jsou tak skvělým obsahem pro sociální sítě. Upravte tipy z blogových příspěvků nebo elektronických knih, které jsou relevantní pro fanoušky vašeho brandu. Můžete přidat i vizuální prvky a stylizovat příspěvek do obrázku.
Citáty
Dalším rychlým a stručným druhem obsahu se mohou stát citáty. Stejně jako tipy, můžete citát vložit do obrázku a využít slavné motto k tomu, abyste svým sledujícím přiblížili jakými zásadami se vaše značka řídí a jakou cestou se ubírá.
Vzdělávací videa
Vzdělávací videa dokáží vašemu publiku nastínit mnohem efektivněji, jak věci fungují nebo jak něco vytvořit. Můžete například natočit video přímo z vaší výroby, a přiblížit tak lidem svoje podnikání. Tím, že ukazují proces, vytvářejí poutavý sociální obsah a ne nadarmo se říká, že jsou videa formátem budoucnosti, co se sociálních sítí týče.
Eventy
Zvyšte návštěvnost a zájem o akce, jako jsou například webináře a přednášky, jejich sdílením na sociálních sítích. Zveřejňování fotografií a videí souvisejících s takovými eventy může pomoci se zapojením vašeho publika a nalákaním nových sledujících.
Infografika
Znovu se dostáváme k tomu, že se lidé rádi na internetu nejen baví, ale také vzdělávají. Každý den však vstřebáváme velké množství informací a čtení dlouhých a nepřehledných článků sledující nezaujme. Infografika vám pomůže pojmout složité koncepty a prezentovat je snadno, srozumitelně a poutavou vizuální formou.
Svátky a oslavy
Skrze netradiční svátky můžete najít způsoby, jak propojit zábavné příležitosti a oslavy a přiblížit se tak svým fanouškům. Poutavý a aktuální obsah můžete vytvořit sdílením fotografií a zajímavých informací. Využít můžete například den Hvězdných válek, mezinárodní den psů nebo známější Halloween. Když zaujmete, může se váš příspěvek stát virálním.
Firemní novinky
Sdílením produktových novinek nebo například firemních úspěchů a ocenění můžete generovat poptávku a přitáhnout potenciální zákazníky. Pochlubte se s tím, jak se firmě daří. V tomto případě je však potřeba používat obsah střídmě, aby nepůsobil přehnaně propagačně.
Tiskové zpravodajství
Stala se vaše značka nebo zaměstnanci obsahem nějakého článku? Například prostřednictvím recenze nebo rozhovoru? Sdílejte i tento úspěch se svým publikem, aby viděli, jak se vám daří a dozvěděli se nové informace.
Náborový obsah
Pokud se rozhlížíte po nových talentech pro vaše podnikání, jsou sociální sítě se svým dosahem a zaměřením na publikum skvělým místem. Nejen, že máte možnost najít rychleji toho pravého člověka, ale zároveň můžete skrze fotografie a videa dopředu přiblížit prostředí společnosti potenciálním zájemcům.
Obsah tvořený followery
Někdy je tou nejlepší reklamou obsah tvořený vašimi fanoušky a zákazníky. K jejich zapojení můžete využít například různé soutěže a speciální hashtagy a vyzvat je tak k akci. Nejen, že upevníte vztah se stávajícím publikem, ale zároveň máte možnost nalákat nové sledující.
Existuje spousta dalšího obsahu, který může zaujmout vaše publikum. V tomto případě je důležité držet se analýzy a přizpůsobit obsah tomu, jaké komunikační kanály využíváte, jaká je cílová skupina a v čem tkví vaše podnikání.