TikTok patří mezi nejrychleji rostoucí sociální sítě a má obrovský potenciál v online marketingu a video marketingu. Na přední příčce oblíbenosti sociálních marketerů se sice stále drží Instagram, TikTok mu však šlape na paty a momentálně zcela poráží krátký video obsah Instagramu. Zjistěte, jak funguje TikTok algoritmus a vytvářejte obsah, který má organické dosahy několikanásobně větší než na Instagramu.
Namísto placené reklamy využijte know-how pravidel TikToku, které otevírají dveře k rozšíření dosahu a oslovení potenciálních zákazníků mnoha stávajícím firmám i novým značkám.
Jak začít na TikToku a co pomáhá, aby videa měly lepší dosahy, byly populárnější a získali jste více sledujících?
Instagram v minulosti svým uživatelům dal jistou nápovědu, jak algoritmus Instagramu funguje. A TikTok se konečně rozhodl ke stejnému kroku. V tomto článku si přiblížíme, jak funguje TikTok algoritmus a co můžete udělat pro to, abyste svou tvorbu dostali na co nejvíce do For You Page.
TikTok je jednou z přehlížených ale zároveň nejzajímavějších sociálních sítích pro začínající byznys, značku, firmu či brand. Nastavte TikTok pro byznys profil a začněte budovat svoji online aktivitu na perspektivní sociální síti, která už dávno není jen pro teenagery.
Jak funguje TikTok
TikTok je sociální síť, na které je možné vytvářet, sdílet a sledovat krátká videa do maximální délky jedné minuty. Ať už se jedná o taneční kreace, vaření, skeče, hudební videa, parodie nebo vzdělávání.
Proces tvorby videí na TikToku je velmi jednoduchý. Klipy vytváříte přímo v mobilní aplikaci a na výběr máte několik nástrojů k úpravě – možnost vložení vizuálních efektů, filtrů, nálepek, hudebního podkresu nebo fotek.
Můžete zde videa sledovat, komentovat a ukládat do oblíbených. Máte i možnost finančně podpořit své favority a komunikovat skrze zprávy.
Co je TikTok algoritmus
TikTok algoritmus je komplexní systém, který je navržený tak, aby poskytoval uživatelům této sociální síti obsah založený na jejich preferencích. Algoritmus doporučuje obsah podle hodnocení videí na základě různých faktorů – počínaje zájmy, které vyjádří nový uživatel (délkou sledování videí, označováním lajků, komentářů, podobnými tématy, atp) a dalšího přizpůsobení, o kterých dá najevo, že ho nezajímají.
Faktory TikTok algoritmu
Algoritmus se řídí mnoha různými faktory, podle kterých uživatelům další videa nabízí ke zhlédnutí. Pořadí i konkrétní žánr videí není náhodný, ale důsledně poskládaný algoritmem.
Na samém začátku po vytvoření profilu se TikTok algoritmus učí a poznává vaše preference. Postupně skládá váš preferenční model a vytváří ideální playlisty videí, které vám zobrazí.
Počet lajků, komentáře a sdílení
Čím více zapojení a zhlédnutí video získá, tím pravděpodobnější je, že se bude zobrazovat širšímu publiku. Vaším úkolem je tedy získat co nejvíce lajků, komentářů a sdílení na videu. Komenáře jsou ještě více hodnoceny algoritmem TikToku a spekuluje se o tom, že záleží i na délce komentáře (jen emoji, jednoslovný anebo celé věty) i na jeho jazyku (čeština vs. angličtina).
Dokončení a opětovné zhlédnutí
Video je dále hodnoceno dle toho, zda uživatelé dokoukali celé a navíc, zda jej opakovaně zhlédli.
Předmět videa
TikTok má propracovanou kategorizaci obsahu na základě zájmů uživatelů.
Nastavení zařízení
TikTok algoritmus rozpoznává nastavení zařízení uživatele, jako je místo a jazyk. Geolokace určí v jaké zemi případně konkrétní oblasti jste a algoritmus vám tak spíše nabídne místní lokální obsah.
Zvuk
Čím populárnější zvuk nebo píseň ve videu zazní, tím pravděpodobněji se bude zobrazovat širšímu publiku.
Hashtagy a klíčová slova
Hashtagy a klíčová slova v titulcích informují algoritmus o tom, jaký má vaše video obsah. Hashtagy na TikToku nehrají tak velkou roli jako v případě Instagramu. Na Instagramu je vhodné využít hashtag strategii, která dokáže příspěvky skutečně účinně rozšířit většímu publiku.
V případě TikToku je funkce hashtagů ještě ne zcela přesvědčivá. Často totiž videím pomohou obrovské a oblíbené hashtagy typu #fyp #foryoupage #protebe apod.
Aktivita uživatele a zpětná vazba
TikTok algoritmus využívá předchozí aktivitu a další ukazatele zájmu k tomu, aby poskytoval ta nejzajímavější videa každému uživateli.
Díky tomu, že je každý z těchto faktorů zvažován individuálně, je každá stránka For You zcela jedinečná. Jak se dostat na stránku For You Page?
Nejsilnějším ukazatelem zájmu je, když uživatel dokončí sledování celého videa od začátku do konce. To má větší váhu, než například fakt, že je tvůrce i sledující ze stejné země.
TikTok pravidla a jak využít algoritmus
Pro spoustu uživatelů se stal TikTok zdrojem příjmů. Obrovskou roli v tom, jak být na TikToku úspěšný, hraje dosah videí. Pokud někdo mluví o TikTok marketingu nebo obecněji o video marketingu, je právě dosah videí jedním z klíčových faktorů úspěchu. Když víme, jak algoritmus funguje, můžeme to využít ke zvýšení dosahu a urychlení růstu profilu.
Získejte si publikum během prvních 3 sekund
Vzhledem k tomu, že je zhlédnutí celého videa nejsilnějším ukazatelem zájmu, je důležité sledující zaujmout hned na začátku. Sociální síť TikTok má více než 1 miliardu uživatelů, kteří se chtějí bavit hned. TikTok upřednostňuje videa, která jsou lehce stravitelná a uspokojí uživatele, kteří mají krátkou dobu pozornosti.
Zaškatulkujte se
Vytváření konzistentního obsahu v určité oblasti zájmu je jedním z hlavních faktorů, které algoritmus ovlivňují. Čím více specializovaných videí nasdílíte, tím lépe stránka pozná, kterému publiku má tvorbu nabízet. Zkuste používat hashtagy přímo z vašeho zaměření, ať už se jedná o beauty tutoriály, komediální skeče nebo o vaření. Tím pomůžete TikToku zamířit přímo na vaší cílovou skupinu.
Používejte populární audio
Algoritmus TikTok má tendenci upřednostňovat videa pomocí zvuků a hudby, která je zrovna populární. Nejlepším způsobem, jak zjistit nejnovější trendy, je procházením TikToku. Zjistěte, zda se nějaké skladby často opakují. Pokud narazíte na populární videa s opakujícími se zvukovými klipy, klikněte na audio a podívejte se, kolik uživatelů ho ve své tvorbě použilo.
Dalším způsobem, jak najít nové audio trendy, je editor videa. Stačí stisknout ikonu “plus” v dolní části obrazovky, dát “přidat zvuk” a můžete procházet, co zrovna letí.
Vytvářejte přístupný obsah
Pro zajištění delší doby sledování je dobré zaměřit se na vytváření přístupného obsahu. Nejjednodušším způsobem je přidání textu a titulků na obrazovku. Čím dostupnější vaše video bude, tím bude širší publikum a vyšší doba sledování.
Experimentujte s novými funkcemi
TikTok velmi rád vytváří nové funkce a zkouší nové nápady. A své uživatele odměňuje za to, že se zapojují do testování. Zkoušení nových funkcí může hrát roli při získávání většího zapojení do vašeho obsahu. Zvláště, když TikTok zdůrazňuje při zveřejnění, jaké nástroje k úpravě videa používáte. Držte tak krok s trendy, sledujte a zkoušejte novinky, které aplikace nabízí.
Jak zvýšit dosah na TikToku
Pár dalších typů, jak zacílit na co nejširší publikum a vytvořit kolem sebe pevnější komunitu. Co vám pomůže, aby vaše videa měly lepší dosah, staly se populárnější a získali jste více TikTok sledujících?
- Snažte se porozumět svým followerům.
- Najděte svoji konkurenční výhodu.
- Dbejte na dobře zpracovaný profil.
- Buďte aktivní, sdílejte, lajkujte a kometujte obsah ostatních uživatelů.
- Nezapomínejte na interakci s fanoušky.
- Buďte konzistentní a vybudujte si silnou pozici.
Online kurz: Jak na TikTok
Kurz pro všechny, kteří chtějí začít používat TikTok pro své podnikání anebo osobní branding. Naučte se TikTok rychle a efektivně.