S velkým rozvojem sociálních sítí se pro mnohé z nás stává práce na dálku každodenní záležitostí. Časová flexibilita, pohodlí domova, popularita sítí, ale také pandemie koronaviru, si mohou připsat zásluhu za zvyšující se oblíbenost práce z domova, tzv. home office. Jak vydělat peníze na TikToku – mladé sociální síti je jedna z častých otázek nejen teenagerů, ale i marketingových specialistů, inovativní brandů a firem, které chtějí využít nových trendů.

  • Jak funguje TikTok?
  • Jak začít vydělávat na TikToku?
  • Jak zaujmout sledující?

Článek jsme připravili jako návod pro všechny, které zajímá, jaké možnosti výdělku nebo spolupráce TikTok nabízí, na co se připravit a čemu se naopak raději vyhnout.

Co je TikTok?

TikTok je sociální síť, na které je možné vytvářet, sdílet a sledovat krátká videa do maximální délky 60 vteřin. Ať už se jedná o taneční kreace, zábavné skeče, hudebně spjatá videa, parodie nebo vzdělávání a návody.

TikTok patří mezi nejrychleji rostoucí sociální sítě. Po celém světě si aplikaci stáhly už 2 miliardy lidí a přestože je síť známá především mezi mladší generací, má obrovský potenciál v online marketingu firem a brandů.

Jak funguje TikTok?

Proces tvorby videí na TikToku je velmi jednoduchý. Klipy vytváříte přímo v mobilní aplikaci a na výběr máte několik nástrojů k úpravě – možnost vložení vizuálních efektů, filtrů, nálepek, hudebního podkresu nebo fotek.

Videa se dají kombinovat dohromady a upravit můžete i rychlost přehrávání. Finální výsledek pak lze doplnit o krátký popisek. V aplikaci je také možné živě streamovat a komunikovat tak se svými fanoušky nebo oblíbenými tvůrci v reálném čase.

Nemusíte však síť využívat pouze jako tiktoker. Můžete zde videa sledovat, komentovat a ukládat do oblíbených. Máte možnost finančně podpořit své favority a komunikovat skrze zprávy.

Jak získat sledující na TikToku?

Pokud máte zájem o vydělávání peněz na TikToku, mělo by být jedním z vašich hlavních cílů oslovení a zaujetí širšího okruhu sledujících.

Porozumění followerům a konkurenční výhoda

Jedním z prvních kroků k úspěšnému profilu na TikToku, je porozumění vaší cílové skupině. Zamyslete se nad tím, pro koho obsah tvoříte a zároveň se snažte najít svou konkurenční výhodu.

  • Co zajímavého mohu nabídnout sledujícím a jiní tvůrci ne?
  • V čem vynikám?
  • Co je mým cílem? Čeho chci dosáhnout?

Myslete také na to, jak chcete sami sebe nebo svůj brand na sociální síti prezentovat. Obsah nezapomeňte přizpůsobit věkové kategorii, ve které se vaše cílová skupina nachází. Sami se zamyslete nad tím, jaký formát videí a obsah na TikToku by zaujal právě vás.

Profil je vaše vizitka

Jeden ze základů úspěšného TikToku je dobře zpracovaný profil. Ten z velké části rozhoduje o tom, zda zaujmete potenciální sledující. Dbejte na atraktivní vzhled a stručný popis. Odlište se od ostatních a zaměřte se na jednoduché, trefné a dobře zapamatovatelné uživatelské jméno.

Pokud máte účty i na jiných sociálních sítích, nezapomeňte zde svůj profil a nové příspěvky sdílet. Většina úspěšných influencerů využívá například Instagram nebo Youtube, kde sdílí kompilace svých TikTok videí.

Aktivita, sdílení a interakce s fanoušky

Jako na každé sociální síti, také na TikToku je důležitá interakce s fanoušky a aktivita. Snažte se přidávat obsah pravidelně a buďte konzistentní. Sledujte další relevantní profily, lajkujte a komentujte jejich tvorbu. Zaměřte se především na profily s podobnou tématikou. Tím zvýšíte šanci, že narazíte na followery, pro které je váš obsah relevantní.

Vydělávání peněz na TikToku

Jakmile dosáhne váš profil většího počtu sledujících, můžete začít přemýšlet o tom, jaký způsob výdělku vám bude nejlépe vyhovovat.

Seznam influencerů a oblíbených tvůrců na sociální síti TikTok najdete na oficiálním TikTok Marketplace.

tiktok seznam influenceru

1.Influencer marketing

Influencer marketing se dostává do popředí online marketingu. Podíl na tom má nejen rostoucí oblíbenost influencerů, ale také fakt, že druhým lidem věří lidé více, než samotným značkám. Influencer marketing je nejběžnější forma vydělávání peněz na Instagramu.

Zadavatelům i influencerům lze jen doporučit uzavřít smlouvu o spolupráci, která bude definovat vzájemná práva, povinnosti a cenu.

Placená spolupráce

Při placené spolupráci influencer propaguje brand na svém profilu a za tuto reklamu dostává určitou předem dohodnutou částku. Peníze dostává například za čas, který propagaci věnuje, za počet reklamních spotů nebo může získat určité procento z prodeje.

Barter spolupráce

Barter spolupráce funguje v praxi tak, že firma zašle influencerovi výrobky zdarma a ten je následně prezentuje. Může to být formou unboxing, recenze anebo jen ukázka použití.

2. Křížová propagace

Tato možnost spolupráce je pro ty, kteří již mají příjem z domluvené spolupráce, jako je barter nebo pořádání soutěží, z jiné sociální sítě. Propagace na TikTok jim může přinést nové sledující například na jejich Youtube kanál.

3. Livestream a TikTok mince

Livestream hraje při vydělávání peněz na TikToku velkou roli. Pokaždé, když je influencer live, mohou fanoušci využít darování tzv. TikTok mincí.

TikTok mince si může uživatel koupit za klasické peníze a následně je zaslat svému oblíbenému tvůrci formou různých dárků. Tvůrce má možnost je směnit za “diamanty” a ty se dají následně vyměnit za hotovost.

TikTok money kalkulačka

tiktok money kalkulačka

TikTok money kalkulačka dokáže spočítat odhadované budoucí zisky profilu. Tento nástroj využívají především brandy, které se rozhodují, zda je daný influencer pro jejich záměr vhodný a zda bude spolupráce výhodná.

Obdobně může využít TikTok kalkulačku i tvůrce, aby viděl, jaký má jeho profil potenciál.

Nástroj známý pod označením TikTok money kalkulačka není přímo výtvorem společnosti, která za aplikací TikTok stojí a je volně dostupný na internetu, nabízí ho např. web influencermarketinghub.com.

Jak streamovat na TikTok?

Vysílat živě může každý uživatel na TikToku, který má schválený profil a má více než 1000 odběratelů. Ovládání aplikace je jednoduché. Po přihlášení do účtu stisknete tlačítko „+“ a přepnete se do módu Live. Poté stačí kliknout na Živě v dolní části obrazovky a jste online. Během živého vysílání můžete sledovat počet diváků, reakce i čas streamu.

4. Prodej merchandise

Pokud už máte nějakou fanouškovskou základnu, další možností jak vydělávat na TikToku je prodávat vlastní merch. Může se jednat o oblečení s vaším jménem, doplňky nebo třeba kosmetiku. Mnoho influencerů či jedinců zapojených do komunity tento způsob zpeněžení profilu na sociální síti využívá.

5. Poradce přes TikTok

Jestli se pohybujete na sociálních sítích každodenně, můžete nabídnout své služby jako TikTok poradce, obecněji řečeno freelancer a specialista na sociální sítě. Oblast sociálních sítí je však dnes už tak rozsáhlá, že dochází k užší specializaci. Namísto Facebook Ads anebo Instagram obsahového marketingu se můžete zaměřit na TikTok.

Jak se dostat do “For you” na TikTok?

Každý uživatel má tzv. “For you page”, kde mu aplikace nabízí relevantní obsah. Na TikTok nemá ale osobní preference takový vliv, jako většinový vkus. Zvýšit své šance tak můžete tím, že budete tvořit obsah, který hledá většina uživatelů. Důležité je sledovat trendy a držet s nimi krok.

  1. Tvořte a reagujte na tzv. challenge (výzvy).
  2. Tvořte tzv. duety (videa, kde reagujete na jiné video, viditelná jsou zároveň obě videa).
  3. Tvořte video obsah, který reaguje na aktuální dění ve světě.

Dalším faktorem jak zvýšit šanci dostat se do For you na TikToku je kvalita videa. Příspěvek, který vypadá na první pohled vizuálně dobře, přiláká více sledujících. Stejně tak není od věci rozvířit diskuzi například vložením otázky do popisku. Příspěvky s vyšším počtem komentářů jsou na TikTok více propagovány.

V neposlední řadě nezapomeňte na relevantní hashtagy. Ty pomáhají zařadit vaše video do okruhu zájmů. Hashtagy nejsou na TikTok tak důležité jako na Instagramu, ale i tak vám pomohou.

Budoucnost TikTok

TikTok má nejvyšší míru zapojení sledovatelů ze všech sociálních sítí a svým jednoduchým a chytlavým formátem určuje trendy. Právě proto je ideálním prostředím pro online marketing. Firmy v České republice si trendu TikToku začínají pomalu všímat a řada marketingových specialistů věří, že za sebou v budoucnu nechá aplikace i svého největšího konkurenta – Instagram.

Přestává platit, že TikTok je sociální sítí pro děti. Přibývají i uživatelé z dalších věkových skupin a tím roste i kvalita a různorodost obsahu. Obrovský potenciál se pak skrývá především ve snadnosti sdílení a přehrávání videí. Video je formátem budoucnosti nejen pro sociální sítě. Přesvědčuje nás o tom nejen rozvíjející se sociální síť Twitch, ale také rostoucí obliba YouTube jako novodobé internetové televize.