Z míst jako je televize, rozhlas či noviny, se propagace značek i jejich produktů přesouvá na stále více populárnější místo. Na sociální sítě. Ty v dnešní době využívá téměř každý. A tak se reklama na sociálních sítích může stát vstupenkou úspěšnosti na trh v prakticky jakémkoliv odvětví.
Stačí, aby došlo ke správnému výběru nejen platformy, ale také cílové skupiny zákazníků a tvorbě vhodného obsahu. Reklama na sociálních sítích může přilákat nové zákazníky a zvýšit prodej.
Co je reklama na sociálních sítích
Tento nástroj marketingu je vlastně propagace firmy na sociálních sítích. Díky působení na oblíbených platformách je poměrně snadné nalézt skupinu lidí, na kterou chcete cílit. Internet je plný údajů o věku, pohlaví či zájmech jednotlivých uživatelů. Můžete tak zasáhnout přímo vámi vybranou skupinu. Nebo je naopak možné povědomí o své značce předat milionům uživatelů a čekat, který z nich se zrovna chytne.
Nejčastějším způsobem, kdy se sociální sítě k reklamám využívají, je komunikace se zákazníky. Tedy využití reklamy B2C. B2B je v tomto případě poměrně dost neefektivní. Existuje ale jedna výjimka. Tou je platforma LinkedIn, která je pro představení brandu dalším firmám naprosto ideální.
Inzerce na sociálních sítích
Na internetu dnes najdeme téměř cokoliv. Lidé velmi často do detailu vyplňují své profily. A tak je ve finále vcelku snadné zjistit, jaká je ta správná cílová skupina. Zacílení reklam vychází buď z informací, které uživatel sám poskytne, nebo z analýz chování uživatele.
Velkou výhodou využívání sociálních sítí k vlastní prezentaci je fakt, že po založení profilu již stačí pouze pravidelná aktivita. Ta je základem úspěchu pro tento online marketing.
Je vcelku snadné odpovědět na otázku, jak dělat marketing na sociálních sítích. Samotná realita je pak už o něco složitější. Obsah nelze přidávat bezmyšlenkovitě. Je potřeba zvolit vhodné strategie. Nejen najít cílovou skupinu, ale také vše postupně analyzovat.
Je potřeba věnovat pozornost SEO. Tedy klíčovým slovům, jejichž použití vám může přinést úspěch. Správně zvolená klíčová slova vás mohou dostat i k uživatelům, kteří by si vás normálně nevšimli. Strategie pro SEO je velmi důležitá. Neboť, pokud se firma neobjeví na prvních příčkách vyhledávačů, jen těžko zaujme potencionální zákazníky.
Druhy reklamy
Firmy mají na propagaci svých produktů i značek nejen nespočet míst, kde je možné online marketing provádět. Důležitý je také výběr druhu reklamy, který na jednotlivých platformách použijí.
PPC reklama
Jedním ze způsobů, jak získat více zákazníků, je PPC reklama. Tato, na sociálních sítích prakticky nejpoužívanější reklama, je postavena, jak již z jejího názvu „pay per click“ vyplývá, na jejím prokliknutí. Neplatí se tedy za to, že uživatel reklamu uvidí, ale je stanovena cena za klik, který automaticky přesměrovává na vaši webovou stránku. A kolik stojí reklama PPC? Cena za jeden klik se pohybuje okolo několika halířů.
CMP reklama
Pro přímou podporu prodeje je tou pravou CMP reklama. Tato placená inzerce, cost per reklama, je placena až ve chvíli, kdy její zhlédnutí dosáhne jednoho tisíce.
Influenceři
Další, stále více oblíbenou formou propagace, je využívání služeb influencerů. Jedná se o youtubery, instagramery či uživatele dalších sociálních sítí, kteří na dané platformě mají velký počet sledujícíh. Správa sociálncíh sítí je pro ně každodenní činností. Propagace se tak může dostat k nemalému počtu lidí. Ti doporučení od jejich oblíbené osobnosti upřednostňují před zhlédnutou reklamou třeba v televizi.
Výběr sociální sítě
Firemní marketing není pouze o reklamě na sociálních sítích. Naopak, je to propojení několika různých marketingových nástrojů. Ty všechny by měly být v souladu. Reklamní systémy sociálních sítí nabízí spoustu variant, a tak je pouze na vás, které z nich si na základě prvotních analýz vyberete.
Reklama na Facebooku
Na nejen v Česku nejpopulárnější sociální síti můžete využít PPC nebo CPM reklamy. Využitím Facebook Ads představíte buď svou webovou nebo facebookovou stránku a je možné také přesměrování třeba na facebookovou událost. K tomu, aby byla tato reklama úspěšná, je zapotřebí za ni zaplatit. Sponzorované příspěvky uvidí po určitou dobu všichni vaši sledující i jejich přátelé.
Reklama na Instagramu
Tato sociální síť nabízí hned několik možností k oslovení uživatelů. Reklama se dá umístit do Insta Stories či na váš profil. Prezentovat váš brand můžete prostřednictvím příspěvku s fotografií nebo videem. Pokud vše promyslíte do detailu, úspěch může přinést také reklama ve formátu sbírky. Ta je zajímavá a osloví velký počet uživatelů.
Reklama na LinkedIn
Pro oslovení firem a vytváření reklamy B2B existuje jedna velmi úspěšná možnost. A to reklama LinkedIn DirectAds. Na základě umístění reklamy si můžete vybrat ze dvou nabídek. Oslovit můžete nejen další společnosti, ale také potenciální spolupracovníky či nové zákazníky.
Reklama na Twitteru
Propagace vaší značky na Twitteru probíhá především formou B2C. Je velmi snadná, a pokud za ni zaplatíte, pak tuto reklamu můžete využít na základě sponzorovaného tweetu či propagace celého vašeho účtu. Populární jsou také sponzorované trendy, kdy se vaše značka objeví ve sloupci aktuálních tweetů, o kterých se právě diskutuje.
Reklama na YouTube
YouTube je místem, které je především plné videí. Proto jsou videa i jednou z variant, jak využít reklamu na této oblíbené sociální síti. Tato reklama může být vložena na začátek, nebo během sledovaných videí. Další variantou je pak využití bannerové reklamy. Cena za reklamu na YouTube není tak vysoká a osloví větší množství sledujících.