Stále větší oblíbenost sociálních sítí nelze popřít, přestože vyvolává kontroverzní otázky okolo ochrany osobních údajů a prokrastinace. Sociální sítě v čele s Instagramem jsou nejen místem zábavy, ale dnes také práce a peněz. Kdo vydělává na Instagramu nejvíce peněz? Podívejte se na seznam českých influencerů a inspirujte se.

Zatímco si ještě před pár roky lidé klepali na čelo, když někdo řekl, že je influencer, dnes se to považuje za zaměstnání jako každé jiné. Pro firmy má využití influencerů mnoho marketingových výhod, a tak tato nová profese nabízí pro kohokoli s větším počtem sledujících zajímavý zdroj financí.

V tomto článku se podíváme nejen na seznam českých influencerů na Instagramu, ale také na některé světové špičky a nejčastější otázky spojené s tím, kolik si lze na Instagramu vydělávat jako začínající i uznávaný influencer.

Kdo je influencer

Za influencera považujeme člověka, který je známý na sociálních sítích a prostřednictvím nahraného obsahu ovlivňuje názory a chování svých sledujících. Patří sem i podskupina mikroinfluencerů, kteří mají menší množství publika (většinou do 10 000), ale o to více jsou důvěryhodnější a mají se svými followery bližší vztah.

Největší influenceři v ČR

Nejznámější influenceři v ČR působí zejména na Instagramu, Facebooku, TikToku a YouTube. Níže se podíváme na aktuální žebříček 10 největších českých influencerů na Instagramu.

Petr Čech

Na vedoucí příčce se s 2,3 miliony sledujících drží už delší dobu legendární fotbalový brankář Petr Čech. Ten přidává nejen sportovní obsah, ale i videa svého bubenického umění, čímž si získal široké publikum. Je také ambasadorem značky Volkswagen.

Makhmud Muradov

Druhé místo si drží MMA zápasník Makhmud Muradov s 1,8 miliony sledujících. Ten si získal základnu followerů nejen v Česku, ale také v dalších zemích. Své příspěvky přidává ve čtyřech jazycích a na popularitě mu jistě přidal i vztah s Monikou Bagárovou, na kterou v žebříčku TOP 10 českých influencerů také narazíme.

Leoš Mareš

Na třetím místě se drží s 1,1 miliony sledujícími moderátor a zpěvák Leoš Mareš. Ten je známý především tím, že neodmítne spolupráci s téměř jakoukoliv značkou. V jeho portfoliu tak najdete marketingovou spolupráci s cestovními agenturami, přes značky s oblečením, až po jídlo.

Jirka Král

Čtvrté místo momentálně obsadil český influencer Jirka Král s 922 tisíci followery. Diváci ho znají díky reality show Farma, již neexistujícímu gamingovému kanálu na Youtube a marketingové agentuře Social Park, kterou založil se svým bratrem.

Anna Šulcová

První ženou v žebříčku a zároveň pátým místem je s 906 tisíci sledujícími youtuberka Anna Šulcová. Tu proslavily především její zábavné sketche na YouTube.

Monika Bagárová

Na šestém místě je již zmiňovaná Monika Bagárová s 888 tisíci sledujícími. Proslavila se především působením v 1. řadě soutěže Česko Slovenská SuperStar.

MenT

Sedmou pozici si drží jeden z největších českých gaming youtuberů MenT. Ten má na svém profilu momentálně 857 tisíc sledujících.

Adam Ondra

Dalším na seznamu je s 835 tisíci sledujícími český lezec a olympionik Adam Ondra, který se řadí mezi světovou lezeckou špičku.

Kovy

Deváté místo náleží s 803 tisíci sledujícími youtuberovi Karlu Kovářovi alias Kovymu. Ten se dostal do širšího povědomí nejen díky svým edukativním videím, ale také působením v soutěži StarDance.

Ben Cristovao

Poslední desáté místo náleží zpěvákovi Benu Cristovao, který se proslavil účastí v soutěží SuperStar. Ten se může na svém profilu pochlubit 797 tisíci sledujícími.

Spolupráce s influencery

spolupráce s influencery

Není lepší cesta, jak vydělávat peníze na Instagramu, než spolupráce s různými firmami a brandy. Výhoda spolupráce s influencery je na všech třech stranách (značka – influencer – zákazník), protože influencerům potenciální zákazníci věří a taková propagace produktů je pro ně příjemnější, než klasická reklama.

Mezi české značky, které s influencery nejčastěji spolupracují patří DM drogerie markt ČR, Garnier CZ/SK, MALL.CZ, NIVEA CZ/SK, notino.cz, ROSSMANN Česká republika nebo například PENNY market, který je známý svou kampaní s Leošem Marešem a Jiřinou Bohdalovou.

Mezi světové značky spolupracujícími s českými influencery patří taková jména jako Volkswagen, Xiaomi, Nespresso, Red Bull, Puma, Hyundai, Zalando, Tezenis, PlayStation, Maybelline nebo Pepsi.

Influenceři dle oborů

Pro spolupráci je vždy vhodné udělat si průzkum, v jaké oblasti daný influencer působí. Každý influencer je zaměřený na určitou oblast, např. fitness, móda, zdravý životní styl, vaganství, cestování, finance, bohatství, osobní růst, rodina, maminky, jídlo, atp.

Podívejte se např. na nejznámější fitness influencery na Instagramu.

Kolik si lze vydělat na Instagramu

Co se týče peněz za influencer marketing, odvíjí se to především od toho, kolik sledujících influencer má a jak má ceny nastavené. Například Leoš Mareš v jednom rozhovoru prozradil, že minimální částka za spolupráci s ním činí 400 000 Kč.

Spolupráce s mikroinfluencery

Na vzestupu je také spolupráce s mikroinfluencery. Ti mají obecně užší zaměření a jejich sledující jim více věří. Jsou tak pro potenciální zákazníky autentičtější a publikum je často považuje za odborníky na danou tématiku.

Taková spolupráce je šancí i pro další aktivní uživatele Instagramu, kteří sice nemají statisíce sledujících, ale mohou se pochlubit menší věrnou fanouškovskou základnou.

Databáze influencerů

Díky stále stoupající popularitě influencer marketingu stoupá i počet firem, které se zaměřují na spojení značek a marketingových agentur s prověřenými tvůrci obsahu.

Mezi ty české patří například lafluence.com, což je největší online platforma pro influencer marketing v Česku a na Slovensku. Další podobnou ověřenou databází je Infl.cz, která nabízí marketérům oslovit vhodné influencery podle relevantních kategorií.

Mezi nejznámější světové databáze patří infludata.com nebo heepsy.com, kde můžete najít seznam důvěryhodných profilů a prověřit například to, zda nemá influencer koupené falešné sledující.

Nejčastější otázky a odpovědi

influencer

Shrneme si nejčastější otázky a odpovědi vztahující se k tématu influencerů na Instagramu.

Kdo má nejvíc sledujících na Instagramu?

Když se podíváme do světa, je momentálně na přední příčce fotbalová hvězda Cristiano Ronaldo se 432 miliony sledujícími.

Nejsledovanějším účtem vůbec je však samotný účet Instagramu, který má 497 milionů followerů. Mezi další největší světové influencery patří Kylie Jenner, Lionel Messi, Selena Gomez nebo Dwayne Johnson.

Kdo má nejvíc sledujících na Instagramu v České republice?

Sláva je vrtkavá dáma i co se sociálních sítí týče. Ze dne na den se tak pořadí může měnit. Nejvíce sledujících na Instagramu má v České republice už delší dobu fotbalový brankář Petr Čech. Spolu s ním se na předních příčkách drží aktuálně Makhmud Muradov, Leoš Mareš, Jirka Král nebo Anna Šulcová.

Kdo je nejbohatší influencer?

Nejvíce vydělávajícím influencerem na světě je americká modelka a návrhářka Kylie Jenner. Přesto, že nemá největší počet sledujících, bere průměrně za jednu reklamu více než 1 milion dolarů.

V České republice nejsou zveřejněné konkrétní částky, nicméně vzhledem k počtu sledujících si na reklamě vydělá nejspíš nejvíce Petr Čech. Pro příklad, jak už jsme výše uvedli, třetí nejsledovanější Čech Leoš Mareš prozradil, že si za jednu reklamu účtuje minimálně 400 000 Kč.

Kolik si vydělá influencer?

Na internetu lze dohledat, že se influencerům v USA vyplácí zhruba 10-25 $ za 1000 sledujících (220–550 Kč / 1000 sledujících). V přepočtu na tuzemské platy bychom došli zhruba k 4–10 $ za 1000 sledujících (88–220 Kč / 1000 sledujících). U každého influencera se to může ale lišit. Nezáleží pouze na počtu followerů, ale také na engagementu, frekvenci a způsobu prezentace placeného obsahu.

Kolik si vydělá mikroinfluencer?

Mikroinfluencer s počtem sledujících do 10 000 se může obecně setkat za domluvené spolupráce s výdělkem v rámci stovek korun či nižších tisíců korun. Při barterové spolupráci jsou také velmi časté nefinanční odměny, a to zboží a služby zdarma. V této spolupráci si může mikroinfluencer přijít na daleko zajímavější odměny a výhody.

Jak zjistit placené spolupráce na Instagramu?

Instagram zavedl speciální šítek pro příspěvky, které jsou publikované v rámci placené (i barterové) spolupráce. Tyto příspěvky jsou označeny jako Paid sponzorship (Placená spolupráce).

V České republice se stalo obvyklé a férové také tyto příspěvky označovat hashtagem #placenaspoluprace. Můžete si tak snadno vyfiltrovat všechny příspěvky, které byly zveřejněny v rámci placených spoluprací. Nutno dodat, že řada influencerů však nepoužívá tento hashtag a v mnoha případech skrývá placenou spolupráci.

Malí a středně velcí influenceři používají hashtag strategii pro větší dosahy svých příspěvků. Podívejte se, jak můžete získat více sledujících na Instagram díky používání správných hashtagů.

E-book Hashtag strategie

hashtag strategie

Zakladatel portálu, podnikatel a digitální nomád. Specialista na SEO optimalizaci, který experimentuje se sociálními sítěmi. Baví ho internetové trendy, budoucnost technologií a start-upový svět.