YouTube je místem plným videí. Možná i proto se stal jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí nejen v Česku, ale také na světě. A právě to je důvod, proč je možné YouTube marketing využít i na této platformě. Protože YouTube neslouží pouze ke zhlédnutí videí, ale je také jedním z nejvyužívanějších vyhledávačů světa.
Co je YouTube marketing
Online marketing se neustále vyvíjí a posouvá své hranice. I díky rostoucí oblibě YouTube tak vznikl YouTube marketing. Tedy nástroj marketingu, který je možné využít pro propagaci buď prostřednictvím vlastního kanálu, za pomocí influencerů nebo reklamy. Nejde pouze o to, že lidé zhlédnou vaše video.
YouTube je propracovanou sítí, díky níž dokážete využívat SEO a analyzovat úspěšnost vaší dosavadní práce. Výhodou je také oblíbenost YouTube. Jenom na Facebook je každou minutu sdíleno několik set videí. A to vám samozřejmě přináší další a další sledující a potencionální zákazníky, kteří můžou zvýšit váš prodej.
Video marketing
Lidé se obecně stávají línějšími. Velmi často je pro ně jednodušší a pohodlnější zhlédnout několikaminutové video, než aby si něco přečetli. Proto existuje poměrně nový nástroj marketingu, který pro zvýšení své popularity u potencionálních i stávajících zákazníků využívá právě videa a sociální sítě.
Tato možnost marketingu dokáže upoutat pozornost sledujících během několika vteřin. Zároveň platí, že prostřednictvím videa s lidmi můžete navázat hlubší vztahy, které vám mohou přinést také větší prodej.
Video marketing je nástroj postavený na poutavém videu, které představuje celou značku nebo její jednotlivé produkty. Musí se jednat o video, které zaujme a na první pohled z něj sledující nepozná, že jeho hlavním cílem je zvýšit povědomí o značce či zvýšení prodeje.
I proto je možné využít nepřeberné množství variant videí. Může se jednat o videa, která předávají zkušenosti již stávajících zákazníků. Dále videa, která ostatní vzdělávají, nebo videa, která vám ukážou, že bez daného produktu prostě nemůžete existovat. Využíváná jsou i virální videa. Ta díky své popularitě přinesou spoustu nových zhlédnutí.
Výhody YouTube marketingu
Nejenom někteří populární umělci započali svou kariéru na YouTube. Také spousta značek zde sklízí velký úspěch. V České republice je YouTube marketing teprve na vzestupu. A právě to je pro firmy i jednotlivce velkou výhodou. Minimálně prvotní úspěch získá ten, kdo se na YouTube se svou značkou objeví v tu pravou chvíli.
Velkým plusem tohoto marketingu je snadný výběr cílové skupiny zákazníků. V podstatě existují dvě varianty. Je možné bez jakéhokoliv cíle oslovit všechny uživatele YouTube. Asi nemusíme připomínat, jak moc je velký dosah YouTube sítě.
Je tedy velmi pravděpodobné, že takovéto bezcílné jednání může mít úspěch. V opačném případě přichází na řadu varianta, kdy využijete všechna data, která internet a konkrétně sám YouTube poskytuje. Uživatelé o sobě často prozradí prakticky vše, co je pro výběr cílové skupiny potřebné.
Pokud se rozhodnete spravovat si svůj kanál sami, pak můžete využít analýzy, které YouTube poskytuje. Snadno zjistíte, jak moc je YouTube marketing úspěšný. Kolik procent lidí zhlédlo vaše videa až do konce apod. Další metriky přídávají údaje o počtu odběratelů nebo o oblíbenosti prostřednictvím daných palců nahoru či dolů.
YouTube SEO
Jak jsme již zmiňovali, YouTube není pouze místem ke zhlédnutí videí, je to také jeden z největších vyhledávačů. A je to tedy i způsob, jak se díky kvalitnímu YouTube SEO dostat na první příčky vyhledávání. Zajímavý obsah s přidanou hodnotou může váš web umístit na první místa vyhledávačů a tím zvýšit váš prodej. I video obsah může ovlivnit místo, kde se ve vyhledávačích budete nacházet.
Platí, že weby, které využívají video marketing, mají daleko lepší umístění ve vyhledávačích.
Jak využít YouTube marketing
Existuje několik způsobů, jak můžete YouTube marketing využít. Buď se jeho tvůrcem můžete stát sami, anebo se můžete spojit se známými influencery, kteří již na YouTube mají určitou základnu sledujících.
Zjednodušeně se dá říct, že influencer marketing využívá placené propagace na YouTube. Vaši značku tak předá svým sledujícím i dalším uživatelům. Pro samotnou firmu se jedná o méně práce. Další výhoda je především v tom, že lidé upřednostňují osobní doporučení. Influencer je často brán právě jako někdo známý, a tak je způsob tohoto marketingu velmi účinný.
V případě, že se stanete samotným tvůrcem, čeká vás péče o celý YouTube kanál. Zde se neobejde bez různých analýz a sledování úspěšnosti vašeho marketingu. V zásadě platí, že by videa pro marketing měla být kratší a výstižná. Zároveň, aby se dostala k co nejvíce lidem, by měla být prezentována na všech sociálních sítích, kde se daný brand nachází. Samozřejmostí je pak také zpětná vazba. Tedy analýzy, které zjišťují, zda jsou daná videa úspěšná či nikoliv.
Jednou z nejjednodušších variant, která na YouTube může uživatelům představit váš brand, jsou YouTube Ads.
Reklama na YouTube
Existuje několik poměrně snadných způsobů, jak dát reklamu na YouTube. Její výhodou je nejen to, že může cílit na konkrétní skupinu lidí, ale také to, že poskytuje detailní statistiky přehrání reklam. Díky tomu tak lze získat přehled o úspěšnosti a efektivitě.
Cena reklamy na YouTube je ovlivněna tím, zda sledující reklamu zhlédl celou, nebo ne. Pokud reklamu neviděl do konce, pak ve většině případů nastává situace, že tato reklama nestojí ani korunu. Využít také můžete obsahovou reklama ve formě bannerů. Další možností jsou pak videoreklamy.