V tomto článku vám přinášíme zajímavé nápady na Instagram Reels, pokud při jejich tvorbě nechce tančit ani být vidět. Instagram Reels získávají na čím dál větší popularitě. Nejen, že mají oproti ostatním příspěvkům velké dosahy, ale jsou oblíbené i mezi followers a vy se u nich můžete kreativně vyřádit.

Na Reels nemusíte být vůbec vidět a přesto dokáží představit váš produkt / službu vašim sledujícím a dodat vašemu obsahu šťávu. Reels můžete tvořit z vašich fotek, pomocí textu, ukazovat na nich váš produkt, sdílet obrazovku nebo ukazát zákulisí vaší tvorby.

Jak funguje Instagram Reels

Reels jsou krátká videa na Instagramu, do kterých můžete přidat titulky, hudbu nebo zajímavé efekty. Díky Reels můžete svému publiku představit hravou a zajímavou formou vaše produkty / služby. Můžete je také nechat nahlédnout pod pokličku, do zákulisí vaší firmy, ukázat jim váš den nebo výrobu produktu.

Díky Reels vás zákazníci lépe poznají a budou mít k vám blíž. Maximální délka Reels na Instagramu je 90 sekund.

Neexistuje žádný jediný správný čas, kdy přidávat Reels na Instagram, ale obecně platí, že nejlepší je to ve všední den ráno mezi 8 – 9 hodinou a odpoledne kolem 5 hodiny.

Tip: Přečtěte si článek, kdy nejlépe publikovat na Instagramu.

Jak vytvořit Reels

Přemýšlíte v čem tvořit Reels? Máme dobrou zprávu. Na tvorbu Reels není potřeba instalovat speciální Reels aplikace, ale postačí vám k tomu váš účet na Instagramu. Do Reels přejdete z klasického rozhraní, ve kterém přidáváte Stories. Při tvorbě Reels si můžete nastavit speciální efekty, hudbu, rozložení videa nebo časovač. Reels jsou celkem intuitivní, takže stačí trocha cviku a můžete sdílet zajímavá videa.

Spousta uživatelů Instagramu sleduje videa bez zvuku, přidávejte proto do Reels titulky. Zvýšíte tak pravděpodobnost, že lidé vydrží sledovat vaše video až do konce.

Nezapomeňte na konci videa zdůraznit ani výzvu k akci. Díky call to action můžete vaše sledující směrovat k tomu, co mají dále udělat. Pokud chcete, aby vás začali sledovat, šli na vás web, přečetli si popisek videa nebo vám napsali zprávu, nezapomeňte jim to říct.

Nápady na Instagram Reels

Existuje tolik způsobů, jak na Reels, i když nechcete ve videu ukázat svou tvář. Přinášíme vám několik tipů na zajímavý obsah Reels, které bude vaše publikum se zájmem sledovat.

Převeďte váš příspěvek do videa

Příspěvky ve feedu jsou z pohledu tvůrců stále nejoblíbenější příspěvky. Příspěvek, který byste přidali ve formě statické fotky do feedu, můžete snadno pomocí aplikace Inshot změnit na video. Před zveřejněním tohoto Reels můžete přidat pro dokreslení atmosféry i tematickou hudbu. Rozhýbat můžete i oblíbené meme – dodržujte ale formát 9:16.

Přidáváte rádi citáty nebo krátký text k zamyšlení? Nemusíte se jich vzdát. Stačí, když váš příspěvek převedete do videa pomocí aplikací Canva, CapCut nebo Inshot.

Využívejte influencerů a síly komunity

Nechte influencery, aby natočili Reels na váš produkt / službu a poté ho zveřejněte. To stejné můžete udělat i s uživateli vašich produktů / služeb. S jejich souhlasem (anebo jim za to nabídněte nějakou odměnu) použijte jejich obsah, ve kterém sdílí zkušenost s vašimi produkty.

K tomu můžete využít i instagramovou funkci Collabs, která umožňuje uživatelům Instagramu přizvat dalšího uživatele jako autora jeho příspěvku. Můžou tak spolu spolupracovat na příspěvku nebo Reels. U příspěvku budou následně označeny obě strany, což může zvýšit zájem o váš příspěvek a účet. Příspěvek se zveřejní na obou profilech a v hlavičce u zveřejnění uvidíte oba profily.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Our Place (@ourplace)

Rozpohybujte váš text

Vložte do videa to, co chcete vašim sledujícím sdělit. Text můžete i namluvit způsobem voiceover, tzn. že zní pouze mluvené slovo, ale nebudete vidět. Díky textové formě uživatelé vydrží u videa déle a číst až do konce. Mobilní aplikace jako Adobe Express, Canva a Mojo mají funkce, které vám umožní animovat text z telefonu.

Vytvořte časosběr

Natočte, jak se vyrábí váš produkt, jak pracujete nebo jak vypadá váš den. Pokud je toto zachycené na více videích, spojte je pomocí Reels dohromady. Pokud natáčíte delší časový úsek, zrychlete ho. Pokud tápete, jak zrychlit video v Reels, pomůžou vám speciální aplikace, například Lapse It.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Gergana Miteva (@geri.gi.ga)

Tvořte návody a ukažte proces

Ukažte část svého know-how a natočte jednoduchý návod pro své sledující. Můžete ukázat i část vaší výroby, postupy nebo vznik vašeho produktu. Do It Yourself videa (DIY) jsou velmi populární. Můžete v nich vašemu publikum ukázat jak si uháčkovat vánoční ozdoby, upéct chléb nebo postavit zeď.

Tato videa většinou všichni dokoukají do konce, protože je zajímá výsledek. Můžete také natočit obrazovku svého telefonu nebo počítače, kde ukazujete, jak vyplnit konkrétní formulář atd. Skvělé je, pokud do videa přidáte i voiceover nebo text, kde vysvětlíte, co se na obrazovce děje.

Ukažte před a po

Proměny jsou jedno z nejpopulárnějších témat. Stačí k nim natočit jen krátké video „před“ a krátké video „po“ a pomocí Reels je spojit dohromady. Tato videa využijete k prezentaci změny outfitu, rekonstrukci bytu nebo proměny interiéru. Předveďte díky Reels, jak se vaši klienti cítí před a po využití vaší služby / produktu.

Předveďte své produkty

Ukažte své produkty v tom nejlepším světle. Ukažte jejich použití, varianty, fungování i emoce, které si s nimi může váš zákazník spojit. To stejné platí i pro služby. Ukažte vašim sledujícím, jak jim vaše služba pomůže, co od ní mohou očekávat a jak se budou díky ní cítit.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Sephora France (@sephorafrance)

Poodhalte zákulisí

Pohled do zákulisí neboli behind the scene uživatelé Instagramu milují. Mohou díky tomu více proniknout do vašeho života, života vašeho e-shopu nebo tvorby výrobků. Odkryjte proto oponu a nechte vaše klienty nahlédnout do zákulisí vašeho podnikání/tvorby/života.

Ukažte jim realitu a buďte autentičtí. Díky tomu se s vámi vaše publikum dokáže lépe ztotožnit. Lidé jsou zvědaví a zajímá je, jak vzniká produkt, jaké postupy používáte, kde a kdo ho vyrábí, jaké jsou suroviny a použité materiály. Díky krátkým Reels vaše zákazníky snadno zaujmete a přiblížíte jim vaše produkty i filozofii vaší firmy.

Nápady na Instagram Reels a vaše podnikání

S uvedenými nápady na Instagram Reels si můžete ve svém podnikání hrát. Algoritmus Instagramu upřednostňují Reels a ty se díky tomu dostanou k většímu počtu uživatelů této sociální sítě. Díky pravidelnému a zajímavému obsahu se s vámi klienti lépe ztotožní a vaše produkty / služby se jim více vryjí pod kůži. Díky Reels se také můžete značně odlišit od konkurence a budovat si silnou značku na trhu.

Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.