Facebook v roce 2020 prošel nejednou změnou. Tato sociální síť za letošní rok využila spoustu nových, ale také stávajících nástrojů, které budou aktuální i v příštích měsících. Trendů pro rok 2021 na Facebooku není málo. Některé z nich uživatelé Facebooku znají již několik let, s jinými se teprve seznamují.

Facebook Live

Živé vysílání se během roku 2020 stalo nástrojem, který nejen na Facebooku využívají miliony uživatelů. Lidé v době covidové potřebují sociální kontakt. Jednou z možností je právě tato forma vysílání. I z důvodu nemožnosti stýkat se s lidmi je nárůst využívání Facebook Live mnohonásobně vyšší než tomu bylo v loňském roce.

Živé facebookové vysílání je možné sdílet na svém profilu, ve skupině nebo v rámci vytvořené události. Jedná se o nástroj, který získává stále větší popularitu. Hojně je využíván firmami, které tak prezentují svůj brand. K velkému nárůstu příznivců Facebook Live by nadále mělo docházet také v příštím roce.

Reklama na Facebooku v News Feed (na zdi)

Ve 3. čtvrtletí přinesla Facebooku reklama na zdi (resp. v News Feed) celkem 58,2% příjmů z reklam celkově. Výhodou pro inzerenty je vysoký poměr proklikovosti (tzv. click-through rate), který je na úrovni 1,82%, což je více než reklamy ve video feedu anebo na Instagramu.

Videa na Facebooku

Videa jsou obecně stále více populární. Roste jejich obliba jak u spotřebitelů, tak také značek, které je využívají ke své prezentaci. Video marketing nabírá na síle a marketingy jednotlivých firem si jsou toho velmi dobře vědomy. Lidé videa vyhledávají už z toho důvodu, že je jejich sledování tím nejjednodušším možným způsobem, jak získat nové informace.

70 % veškerého facebookového obsahu je tvořeno obrázky a fotografiemi.

Na druhém místě jsou právě videa. Ta se na Facebooku stávají stále více oblíbenými a i poptávka po nich je stále větší. Stejně jako jejich dosah a reakce na ně. Ta je již nyní mnohonásobně vyšší než reakce na obsah s fotografiemi.

I proto Facebook stále rozvíjí tento nástroj, který by se tak měl udržet v trendech pro rok 2021.

Facebook Shop

Novinkou roku 2020 bylo spuštění Facebook Shopu. Tedy nástroje, který zjednodušuje online nákup i prodej a inspiruje lidi k nakupování. Start využívání Facebook Shopu byl spuštěn v tu nejlepší možnou dobu. V dobu, kdy lidé aktivně nakupují přes internet, protože jinou možnost prakticky nemají.

Facebook umožňuje především brandům podpořit svou propagaci na této platformě a zvýšit tak svůj prodej.

Facebook Chatbot

Chatbot je nástrojem, který je stále více využívaným nejenom na Facebooku. Právě zde má ale ohromný potenciál a rozhodně právem patří k trendům pro rok 2021. Zákazníci vnímají velmi pozitivně možnost rychlé komunikace. Ta je, pokud dojde k nějakým nesrovnalostem či problémům, přesměruje za reálnými lidmi.

Již nyní používá chatbota na Facebooku více než 40 milionů firem. Protože je příští rok ve znamení rozvoje vztahů mezi firmami a zákazníky, předpokládá se daleko větší nárůst i v roce 2021.

Pomoc malým podnikatelům

Další aktivitou, které se Facebook věnoval v roce 2020 a pravděpodobně na ni naváže i v roce příštím, je pomoc malým podnikatelům. Za období pandemie byl zavřen každý třetí maloobchod. Facebook se proto rozhodl investovat do těchto podniků.

Více než 30 000 podnikům po celém světe poskytl pomoc v celkové hodnotě 100 milionů USD. Protože negativní dopady covidu na malé obchody budou i v příštím roce pokračovat, pravděpodobně i Facebook opět nabídne svou pomoc.

Hashtagy na Facebooku

Hashtagy už nejsou záležitostí pouze Twitteru či Instagramu. Aktivně je využívá také Facebook. Ten momentálně pracuje na jejich ještě dokonalejší verzi. Snaží se zvýšit jejich dosah a podpořit zapojení. Výsledkem má být seznam doporučených hashtagů, který bude založen na zkoumání jednotlivých textů. Díky tomu tak uživatelé budou vědět, které hashtagy mají největší potenciál.