Jaký je nejlepší čas, kdy přidávat obsah na TikTok? Kdy je nejvíce lidí na TikToku a kdy má vaše video šanci získat co nejvíce zhlédnutí, lajků a váš profil nových sledujících?
TikTok se stal v posledních letech zvláště během období 2020 – 2022 (období karantény a koronaviru) velmi populární a na celém světě dosáhl již hodnoty 1 bilionů uživatelů. Většina z nás ho však jen sleduje. Tato aplikace by ale nefungovala bez tvůrců obsahu, kteří si postováním příspěvků na tuto platformu mohou přijít i na velmi slušné peníze.
Sdílení obsahu však není jen tak. Někdo je na TikToku nejraději večer, někdo ráno, někdo během dne. Všeobecně ale existuje určitý čas, kdy je na TikToku po celém světě nejvíce lidí a vyplatí se vám tak pro větší dosah publikovat právě v tuto specifickou dobu. Kdy je nejlepší čas pro publikaci videí na TikTok a jak tento čas využívat ve svůj prospěch?
Jaká je vaše cílová skupina
Ať už se snažíte o větší dosahy, získávání nového publika nebo jen o více srdíček, čas publikace videa může být skvělou pomocí a klíčovou strategií pro splnění vašich cílů na sociálních sítích.
Jak se sociální síť TikTok vyvíjí, rostou i jeho uživatelé. TikTok už není jen pro děti. Uživatelé stárnou, přicházejí noví, přichází také více firem a více placeného obsahu. TikTok se stává robusnější a tím se zvyšují i nároky na vaši strategii tvůrce obsahu, ať už jste influencer, který vydělává na TikToku anebo firma, která pracuje s influencer marketingem.
Na TikTok samozřejmě každý nechodí ve stejný čas. Určitá generace má své zvyklosti a podobné zvyky, které se dají monitorovat.
Jestliže máte tedy obsah zaměřený především pro mladší generaci (do 16 let), vybírejte si na publikování časy, kdy je tato generace a vaše cílová skupina nejvíce aktivní.
Tip: Podívejte se na zájmy generace miléniálů, generace X, Y a Z.
Faktory ovlivňující dosah videí na TikToku
Matematika mluví jasně a jednoduše: když budete přidávat příspěvky v čase, kdy je online nejvíce lidí, příspěvky se dostanou k více lidem.
Nic složitého, říkáte si.
Když by však byl tento proces závislý jen na čase, může se stát hvězdou na TikToku každý. To ale každý ví, že tak to bohužel nefunguje.
Mezi další faktory, které TikTok algoritmus zohledňuje a ovlivňují dosah videa patří také volba populární písničky, užívání vhodných a oblíbených hashtagů a vytváření zrovna populárního obsahu, který je u sledujících oblíbený a vyhledávaný. A samozřejmě kvalita obsahu, videa a jeho chytlavost, tedy jak je video virální.
Nejlepší čas, kdy publikovat na TikTok
Všeobecně se nedá říci univerzální přesný čas pro nejefektivnější publikaci na TikTok. Každé publikum totiž funguje jinak. Není tak divu, že některé firmě může přinášet velké zisky publikování videí s jejími produkty ráno, jiné firmě to ohlasy naopak přinášet nemusí a budou fungovat spíše večerní příspěvky.
Vaším cílem je tedy zjistit, kdy jsou na TikToku aktivní vaši sledující (či potenciální sledující a ideální zákazník).
Studie a výsledky společnosti Later
Společnost Later zveřejnila, že pro jejich publikum je nejlepší doba pro zveřejňování videí v 1 hodinu odpoledne od pondělí do pátku. (zdroj Later.com)
Zjištění optimální doby však znamenalo experimenty. Společnost Later nejprve zkoušela publikovat obsah ráno, avšak po čase a srovnání s odpoledními příspěvky došla k závěru, že nejlepší čas pro publikaci videí na TikTok je skutečně v 1 hodinu odpoledne.
Dále také zjistili, že čtvrtek a pátek jsou dny, kdy jsou uživatelé nejvíce aktivní ve formě komentářů a lajkování.
Studie a výsledky od Influencer Marketing Hub
- Pondělí: 6 hodin ráno, 10 hodin dopoledne a 10 hodin večer
- Úterý: 2 hodiny ráno, 4 hodiny ráno, 9 hodin dopoledne
- Středa: 7 hodin ráno, 8 hodin ráno, 11 hodin večer
- Čtvrtek: 9 hodin ráno, 12 hodin v poledne, 7 hodin večer
- Pátek: 5 hodin ráno, 1 hodin odpoledne, 3 hodiny odpoledne
- Sobota: 11 hodin dopoledne, 7 hodin večer, 8 hodin večer
- Neděle: 7 hodin ráno, 8 hodin ráno, 4 hodiny odpoledne
Studie byla provedena po analýze 100 tisíc TikTok příspěvků. Zdroj: Influencer Marketing Hub
Jak je už na první pohled vidět, určitě nějaké zkreslení tam je, měřená skupina byla navíc zřejmě skrze různá časová pásma (nejvíce v USA). Pro první experimenty s TikTokem vám ale tyto časy mohou být vodítkem, jak začít.
Váš optimální čas pro TikTok
Váš profil na TikToku ale bude mít jiné publikum, každý má trochu jiné potřeby, cíle, typ obsahu i fanouškovskou skupinu. Už jen z tohoto důvodu výše zmíněný čas nebude sedět na každého. Nejjednodušší je proto ušít si optimální čas a den sdílení videí přímo na míru.
Jenže jak na to?
Jak zjistit váš nejlepší čas pro publikaci na TikTok
Přestože neexistuje univerzální nejlepší čas pro publikaci video obsahu na TikTok, můžete se řídit určitými pravidly pro nalezení svého optimálního času pro váš konkrétní profil a fanouškovskou skupinu.
- Vytvořte si (přepněte si na) Business account anebo Creator account.
- Určete lokaci svých fanoušků (Česká republika, případně další státy?).
- Zjistěte ze statistik, ve které dny a v které hodiny jsou vaši sledující nejvíce aktivní.
- Publikujte obsah na TikTok. Experimentujte s různými časy. Analyzujte dosahy a zapojení fanoušků. Po čase vyhodnoťte výsledky.
Statistiky lze zjišťovat přímo z účtu TikToku (Settings and Privacy > Business Suite > Analytics).
Tato malá změna vám umožní sledovat, v kolik hodin a ve které dny je vaše publikum nejčastěji aktivní a podle toho přizpůsobovat čas toho, kdy přidáváte příspěvky.