Přemýšlíte, jaké sociální síti věnovat v roce 2024 svou pozornost nebo na jaké trendy se v letošním roce zaměřit? Podívejte se na následující statistiky podle jednotlivých sociálních sítích. Dozvíte se v nich třeba to, že 69 % lidí nakoupí po té, co vidí personalizovaný obsah na Facebooku nebo Instagramu. Nebo že průměrně lidé navštěvují 7 sociálních sítí měsíčně. Překvapující, ale hlavně užitečná čísla pro markeťáky, social media specialisty, ale také pro samotné firmy a lovebrandy.

Zajímavé statistiky o sociálních sítí

  • Přes 4,74 miliard lidí používá sociální sítě. Toto číslo se v roce 2022 zvýšilo o 4,2 %.
  • Sociální sítě používá 75 % lidí starších 13 let.
  • 93 % uživatelů internetu je na sociálních sítích.
  • Lidé využívají sociální sítě, aby byli v kontaktu se svými přáteli a rodinou, aby vyplnili svůj volný čas nebo zjistili, co je nového.
  • Za reklamy na sociálních sítí by se mělo v roce 2023 utratit více než 268 miliard dolarů.
  • Lidé stráví průměrně téměř 2,5 hodiny denně na sociálních sítích.
  • Sociální sítě používají nejméně muži ve věku 55 – 64 let.
  • Nejvíce času na sociálních sítích stráví ženy ve věku 16 – 24 let, a to více než 3 hodiny denně.
čas strávený na sociálních sítích
Čas strávený denně na sociálních sítích

Instagram statistiky

  • Instagram je 4. nejpopulárnější sociální sítí, kterou měsíčně využívá více než 1 miliarda aktivních uživatelů.
  • Reklamy na Instagramu oslovily 30 % uživatelů internetu.
  • Průměrný uživatel stráví na Instagramu 11,7 hodin měsíčně.
  • Instagram nejvíce využívají lidé ve věku 25 – 34 let a je nejpopulárnější sociální sítí pro generaci Z.
  • 91 % aktivních uživatelů Instagramu sledují na platformě videa na týdenní bázi.
  • Více než 50 % uživatelů Instagramu zareagují alespoň na jedno Reel týdně.
  • Reels tvoří více než polovinu sdílení přes soukromé zprávy.
  • 50 % uživatelů Instagramu potvrdilo, že navštíví webovou stránku firem po té, co zhlédnou jejich Stories.
  • Reklamy na Instagramu nejčastěji cílí na muže a ženy ve věku 18 – 34 let.
  • 62 % uživatelů Instagramu používají Instagram, aby sledovali nebo vyhledávali značky a produkty.
  • 70 % uživatelům nevadí zobrazovaní reklamy během toho, co se dívají na videa.
Reklama na Instagramu
Cílení reklamy na Instagramu (rozdělení dle věku a pohlaví)

Facebook statistiky

  • Facebook je nejpopulárnější sociální síť s téměř 3 miliardy aktivních uživatelů, ze kterých se 67 % přihlašuje na Facebook denně.
  • 56,6 % uživatelů Facebooku jsou muži a 43,4 % jsou ženy.
  • Nejméně zastoupenou skupinou na Facebooku jsou ženy od 13 do 17 let. Naopak největší zastoupení má věková skupina 25 – 34 let.
  • Lidé průměrně stráví na Facebooku 19,7 hodin měsíčně.
  • Přes 77 % uživatelů Facebooku používá také Instagram.
uživatelé facebooku
Aktivní uživatelé Facebooku (měsíčně)

TikTok statistiky

  • Sociální síť TikTok dosáhla 755 milionu registrovaných uživatelů, z nichž je 61 % žen.
  • V roce 2022 byl TikTok nejstahovanější mobilní aplikací.
  • V USA je polovina uživatelů TikToku ve věkové skupině 18 – 29 let.
  • Uživatelé TikToku v této aplikaci tráví průměrně 23 hodin měsíčně. TikTok je tak 6. nejvíce používanou sociální sítí.
  • 81 % uživatelů TikToku má i Instagram.
  • Uživatelé si chodí na TikTok především pro zábavný typ obsahu.
  • Videa s největší mírou prokliku (CTR) na TikToku sdílí to nejdůležitější v prvních 3 vteřinách.
uživatelé TikToku
Uživatelé TikToku (vývoj)

YouTube statistiky

  • YouTube je po Google druhou nejnavštěvovanější stránkou. Generuje přes 66 miliard návštěv měsíčně.
  • Lidé tráví na YouTube v průměru 23,4 hodin měsíčně, což je nejvíce času ze všech sociálních sítích.
  • 47,5 % uživatelů YouTube využívají také TikTok.
  • YouTube z 80 % využívají i děti do 11 let.
  • 54 % uživatelů YouTube tvoří muži a 46 % ženy.
  • 95 % uživatelů YouTube patří mezi Generaci Z.
  • V roce 2022 bylo na YouTube každou minutu nahráno 500 hodin videoobsahu.
  • Reklamy na YouTube mohou zasáhnout 2,5 miliard uživatelů.
  • 68 % uživatelů využívá YouTube, aby se ujistili ve svém nákupním rozhodnutí.
Nejpoužívanější sociální sítě
Nejpoužívanější sociální sítě (mezi U.S. dospívajícími)

Podívejte se také na budoucnost videa podle YouTube průzkumu. Video obsah patří mezi 8 mega trendů roku 2024. Doporučujeme, abyste přizpůsobili svoji strategii na sociálních sítích právě video obsahu.

Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.