Instagram Collab je funkce na Instagramu, díky které mohou dva uživatelé být autory stejného příspěvku, který se zároveň automaticky zobrazí na jejich profilech. Vědět, jak funguje Instagram Collab, vám pomůže zvýšit dosah vašich příspěvků a dostat vaše produkty / služby k novým zákazníkům.

Co je Instagram Collabs

Instagram Collabs je nově spuštěná funkce na Instagramu, která podporuje spolupráci mezi uživateli. Tato funkce umožňuje, aby dva uživatelé sdíleli úplně stejný příspěvek naráz, a to tím, že přizvete dalšího uživatele ke spolupráci na vašem příspěvku. Pokud vaše pozvání přijme, stane se z něj druhý autor.

Oba následně budete u příspěvku zobrazeni a informováni o nových likes a komentářích u příspěvku. Na vašich příspěvcích takto můžete spolupracovat až s 20 účty, ale na jednom příspěvku se můžou autorsky podílet pouze dva Instagramové účty.

Historie

Funkce Instagram Collabs byla poprvé spuštěna v červnu 2021 pro část testovacích účtů, následně pak v říjnu 2021 spuštěna pro všechny uživatele Instagramu.

Proč používat Instagram Collabs

  • Umožňuje vám bez placené reklamy oslovit nové publikum a dostat do podvědomí lidí z druhého profilu a představit jim tak své produkty / služby, vaši značku nebo znalosti.
  • Zvýší dosah vašeho příspěvku. Instagram Collab ses zobrazuje na obou profilech a shromažďuje zapojení (lajky a komentáře) z obou komunit, což pozitivně vyhodnocuje algoritmus Instagramu a ukazuje váš příspěvek většímu množství uživatelů.
  • Můžete díky němu snadno demonstrovat vaše postoje, spolupráce nebo novinky.

Jak nastavit Instagram Collabs

Jak sdílet fotku na dvou profilech, jak funguje Instagram Collabs? Nastavení autorské spolupráce na příspěvku (fotka, video vč. Reels) je jednoduché a zvládnete ho v několika krocích.

  1. Vytvořte příspěvek běžným způsobem, ale nezveřejňujte jej. Po zveřejnění příspěvku spolupracovníka přidat nemůžete.
  2. Klikněte na „Označit lidi“ a vyberte možnost „Pozvat spolupracovníka“.
  3. V lupě vyhledejte osobu, kterou chcete pozvat a potvrďte.
  4. Následně počkejte, až daná osoba přijme vaše pozvání ke spolupráci. Pozvánka jí přijde do soukromých zpráv a poté stačí přejít na „Zobrazit pozvánku“ – „Kontrola“ a „Přijmout“.
  5. Až poté, co spolupracovník přijmu pozvánku, příspěvek publikujte na Instagramu.

Jak používat Instagram Collab ve vašem byznysu

Funkce Instagram Collab vám pomůže i s přidáváním neotřelého obsahu na váš profil. Existuje několik možností, jak z jeho používání vytěžit maximum.

  • Označujte vaše produkty. Tato funkce vám umožňuje spolupracovat i na příspěvcích, na kterých je označené zboží v obchodě na Instagramu. Lidé, kterým se váš příspěvek zobrazí si tudíž mohou snadným proklikem vaše zboží koupit.
  • Spolupracujte s influencery. Tato spolupráce vám umožní dostat vaše produkty k publiku daného influencera. Influencer může v příspěvku ukázat, jak používá váš produkt nebo propagovat slevový kód na vaše zboží. Influencer by v tomto případě neměl zapomenout na označení spolupráce.
  • Oznamte novinky. Chystáte novou spolupráci, byli jste hostem podcastu nebo propagujete prodej vstupenek? Použijte Instagram Collab.
  • Propagujte soutěž. Pořádáte soutěž na Instagramu a rozdáváte dárky? Nechte všechny zapojené díky spolupráci tuto soutěž sdílet .
  • Ukažte, s kým spolupracujete. Kdo je ve vašem týmu, kdo jsou vaši dodavatelé nebo kdo vám pomáhá s rekonstrukcí prostor?
  • Sdílejte vaši štědrost. Přispíváte na charitu? Vytvořte s organizací společný příspěvek a vyzvěte ostatní k podpoře.
  • Propagujte vaše další účty. Pokud používáte více firemních účtů, můžete je pomocí Instagram Collabs navzájem zviditelňovat.

Proč mi nefunguje Instagram Collabs?

Jedním z nejčastějších důvodů, proč nefunguje Instagram Collabs anebo se vám neobjevuje možnost přidat uživatele spočívá v nastavení profilu Instagramu. Pro fungování Instagram Collabs je potřeba, aby byl Instagram profil veřejný (nikoli soukromý).

Vzor smlouvy o spolupráci s influencery

Propagujete anebo necháváte propagovat obsah na Instagramu? Pro významnější spolupráce anebo spolupráce, u kterých vám záleží na pověsti a ošetření rizik, je vhodné uzavřít smlouvu o spolupráci. Využít můžete např. tento předpřipravený vzor smlouvy o spolupráci.

Ve smlouvě si jako firma a influencer upravíte vzájemná práva a povinnosti stran, včetně smluvené ceny za sadu příspěvků či měsíční budget, lze samozřejmě využít i pro neplacené spolupráce typu barter. Pro takové spolupráce je dobré upravovat povinnosti jako kontrola a schvalování příspěvku před zveřejněním, čas publikace, křížové alternativní spolupráce, povinnost reportovat výsledky, atp.

Slevový kupon 20% na vzor smlouvy ve znění: SITEVHRSTI

VZOR SMLOUVY O SPOLUPRÁCI

Využijte slevy a uplatněte slevový kupon přímo v objednávce.

Autorka tištěných i elektronických knih, kterou baví posouvat vlastní hranice. Zkoumá a testuje marketingové nástroje a na sociálních sítích se cítí jako ryba ve vodě. Píše pořád. Prsty jí běhají po klávesnici v pracovním i volném čase.